هزاران بحرینی علیه ایجاد پایگاه نظامی انگلیس تظاهرات کردند

هزاران بحرینی با برگزاری تظاهرات تلاش دولت بحرین برای احداث پایگاه‌های نظامی برای جبران عدم مشروعیت داخلی‌اش را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ - 07December 2014

هزاران بحرینی علیه ایجاد پایگاه نظامی انگلیس تظاهرات کردند

 به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس،هزاران بحرینی شب گذشته در اعتراض به احداث پایگاه نظامی جدید توسط انگلیس در کشورشان دست به تظاهرات زدند.

معترضان بحرینی سیاست رژیم منامه در تبدیل کردن کشور به پادگانی بین المللی را محکوم کردند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهایی علیه نیروهای خارجی در کشورشان بر لزوم اصلاحات نظامی در کشورشان بجای تبدیل کردن کشور به مرکزی برای عملیاتهای نظامی خارجی تاکید کردند.

روز گذشته خالد الخلیفه وزیر امور خارجه بحرین با فلیپ هاموند همتای انگلیسیاش در حاشیه سفر هاموند به منامه در راستای حضور در نشست امنیتی منامه توافقی را به امضا رساندن که براساس آن انگلیس میتواند در بندر سلمان بحرین که محل استقرار دائمی 4 کشتی جنگیاش است، اجازه دارد حضور نظامی خود را تقویت کند.

رژیم آل خلیفه درحالی از انگلیس برای افزایش حضور نظامی در خاک بحرین دعوت به عمل آورده که این کشور میزبان مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکاست و علاوه براین پس از آغاز اعتراضات مردمی در بحرین علیه رژیم حاکم در سال 2011، به تقاضای رژیم منامه نیروی زمینی عربستان سعودی هم تحت عنوان «سپر جزیره» وارد بحرین شدند تا مانع از سرنگونی رژیم سلطنتی این کشور شوند.

به عقیده ناظران رژیم بحرین تلاش دارد با تقویت حضور نظامی کشورهای غربی و عربی مانع از سرنگونی خود توسط مردم شود.رژیم بحرین پس از سرکوبهای خونین طی 4 سال گذشته علیه اعتراضات مردمی و از دست دادن مشروعیت خود مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفته است و امیدوار است تا با اجازه احداث پایگاههای نظامی غربی نبود مشروعیت داخلیاش را جبران کند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها