امام جمعه اهواز در جمع خبرنگاران خوزستانی:

خبرنگاران باید خدمات نظام مقدس اسلامی را به خوبی انعکاس دهند

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: خبرنگاران و رسانه‌های ما باید خدمات نظام مقدس اسلامی را به خوبی انعکاس دهند.
کد خبر: ۳۵۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 05August 2019

تریبون نماز جمعه هم یک رسانه است که مشکلات مردم را انعکاس می دهد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید«عبدالنبی موسوی‌فرد» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در نشست با اصحاب رسانه استان که امروز (دوشنبه) در مصلای مهدیه اهواز و در آستانه 17 مرداد، روز خبرنگار برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم و روز خبرنگار، اظهار داشت: رسالت ما و خبرنگاران بسیار به هم نزدیک است. تریبون نماز جمعه هم یک رسانه است که به مشکلات مردم می پردازد.
 
وی افزود: زمانی که انقلاب پیروز شد، بازرگان به خدمت امام (ره) آمد و درخواست کرد، با توجه به این‌ که ارتزاق جامعه روحانیت قبل از انقلاب از سوی مردم بود، حالا که دولت اسلامی شده است، تغییری در وضعیت ایجاد شود. امام (ره) به شدت با این موضوع مخالفت کرد که این موضوع هم برای ما و هم برای جامعه خبرنگاری مفید است؛ اگر سالیان متمادی است که روحانیت توانسته برابر تمام ظلم‌ها و ستم‌های تاریخ ایستادگی و انقلاب ایجاد کند، به دلیل عدم وابستگی آن‌ها به دولت‌های هر عصر و زمانی است، در حالی که علما در عربستان هرگز پیشتاز میدان نیستند و علت این مهم، وابستگی آن‌ها به دولت است.
 
امام جمعه اهواز تاکید کرد: رسانه ها هم اگر به گونه ای مدیریت می شدند که نیازمند دولت ها نمی شدند می توانستند بیش از پیش به مطالبات مردم بپردازند.
 
وی خطاب به خبرنگاران با بیان این‌که برای حل مشکلات، راهکار ارائه دهید تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم، ادامه داد: نظام اسلامی با تمام فراز و فرودها در چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته است. استکبار جهانی تنها قدرتی را که اکنون برابر خواسته‌های خود می‌بیند، جمهوری اسلامی است؛ لذا خبرنگاران و رسانه‌های ما باید خدمات نظام مقدس اسلامی را به خوبی انعکاس دهند و در ادامه نیز به عرصه نقد منصفانه وارد شوند.
 
در پایان این جلسه که نمایندگان رسانه‌های مختلف به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند، «هوشنگ نوبخت» خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در خوزستان ضمن تقاضای بازدید امام جمعه اهواز از دفتر این خبرگزاری در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، گفت: فضای مجازی آسیب جدی به رسانه‌های رسمی و موثق و البته افکار عمومی زده است؛ البته نه اینکه این رسانه نوین نباید باشد و فعالیت نکند، بلکه شرایط و بستر فرهنگی و زیربنایی مناسب برای فعالیت در این فضا مهیا نیست و بیشترین آسیب را از این ولنگاری، جامعه رسانه‌ای دیده‌اند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها