رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

آمریکایی‌ها در مقابل «ظریف» کم آورده‌اند

«الیاس حضرتی» گفت: تحریم وزیر امور خارجه کشور نشان‌دهنده آن است که آمریکایی‌ها در مقابل «ظریف» کم آورده‌اند.
کد خبر: ۳۵۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 05August 2019

آمریکایی‌ها در مقابل «ظریف» کم آورده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «الیاس حضرتی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به تحریم «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشور از سوی آمریکا، اظهار داشت: آقای ظریف به عنوان سردار بزرگ در صحنه دیپلماسی در این مدت خوب درخشید، او مذاکره کننده ارشدی است.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امور خارجه اهل فن در حوزه سیاست عمومی است که با استفاده از مقدورات و امکانات رسانه ای جهان به درستی و به موقع از حقوق ملت ایران دفاع کرده است، در واقع تحریم وزیر امور خارجه کشور نشان دهنده آن است که آمریکایی ها در مقابل آقای ظریف کم آورده اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: پیش از این تاکید داشته ام که نباید وزیر امور خارجه کشور را در میدان بزرگ و سنگین دیپلماسی تنها گذاشت بلکه باید از افراد مطلع، پخته و تجربه دار برای کمک به او در دیپلماسی عمومی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: دفاع از حقانیت ملت ایران در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی خلاف منافع ملی نیست، مذاکره با دولت ترامپ و آمریکا خط قرمز ما است  اما این مسئله نباید مانع شود تا از حقانیت خود در مقابل افکار عمومی جهان دفاع نکنم و خود را از گفت‌وگو با کشورهایی که در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های آمریکا موثر هستند، محروم کنیم.

حضرتی گفت: تحریم ظریف نشان داد آمریکا حریف از سردار رشید دیپلماسی کشور نشده و کم آورده است، اینکه می گویند «چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید» وصف حال ترامپ و آمریکاست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید از وزیر امور خارجه کشور به عنوان قهرمان ملی تقدیر شود، اظهار داشت: تمام کسانی که به او چه منصفانه چه غیر منصفانه نقد داشتند و در حق او در داخل کشورجفا کرده اند باید به سیل عظیم ملت ایران بپیوندند و از سردار دیپلماسی ایران که زبان گویای ملت بوده و به بهترین شکل ممکن از حق و حقیقت مردم دفاع کرده است، قدرانی کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها