حملات طالبان به شرق، غرب و شمال افغانستان ۳۰ کشته بر جای گذاشت

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر تشدید حملات طالبان در به مواضع نیرو‌های امنیتی در ولایت‌های خوست، غور، جوزجان و بغلان بیش از ۳۰ کشته و چندین زخمی برجا گذاشته است.
کد خبر: ۳۵۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ - 06August 2019

حملات طالبان به شرق، غرب و شمال افغانستان ۳۰ کشته بر جای گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که مذاکرات صلح آمریکا و طالبان تقریبا به پایان رسیده و منابع نزدیک به دو طرف از احتمال امضای توافقنامه خبر می‌دهند، اما حملات این گروه علیه نیرو‌های امنیتی افغان در سراسر افغانستان به شدت ادامه دارد و خبری از کاهش خشونت‌ها نیست.

مقامات افغان در جوزجان اعلام کردند که بر اثر حمله طالبان به مواضع نیرو‌های امنیتی افغان در بزرگراه فاریاب - جوزجان ۱۱ نیروی ویژه ارتش کشته و شماری نیز زخمی شدند.

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان نیز تصریح کرد که بر اثر حمله این گروه به قرارگاه نیرو‌های امنیتی در شهرستان «خانقاه» این ولایت نیز ۱۹ نظامی افغان کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

دفتر رسانه‌های فرماندهی پلیس خوست اعلام کرد که بر اثر انفجار مین کارگذاری شده در حوزه اول امنیتی شهر خوست یک نظامی افغان کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

گفتنی است که مسئولیت این حمله را تاکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

«احمدجاوید بشارت» سخنگوی فرماندهی پلیس بغلان تصریح کرد که بر اثر انفجار مین کارگذاری شده در شهر «پلخمری» مرکز این ولایت یک نظامی افغان کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که در مذاکرات آمریکا با طالبان دو طرف به پیشرفت‌هایی دست یافته و برخی از رسانه‌ها حتی از احتمال امضای توافقنامه در روز‌های آینده خبر می‌دهند، اما با این حال حملات طالبان به نیرو‌های امنیتی افغان افزایش یافته است.

با وجود ابراز امیدواری مقامات آمریکایی برای به توافق رسیدن بر سر آتش‌بس با طالبان، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این گروه به آغاز مذاکرات مستقیم صلح با دولت افغانستان و برقراری آتش‌بس علاقمند باشد.

این گروه پیش از این بار‌ها در بیانیه‌های مختلفی تاکید کرده است که تا زمان خروج نیرو‌های خارجی از این کشور به جنگ علیه نیرو‌های خارجی و دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار