حجت الاسلام مروی:

رسالت خبرنگاران ترسیم آتیه و آینده انقلاب اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از پیام خود به مناسبت روز خبرنگار آورده است: در آغازین روزهای «گام دوم انقلاب» این قلم، صدا و تصویر خبرنگار است که باید چشم انداز، آتیه و آینده «انقلاب به کمال رسیده» ایران اسلامی را برای نسلی که شاهد انقلاب و دفاع مقدس نبودند را به تصویر بکشد.
کد خبر: ۳۵۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 07August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت روز خبرنگار پیام تبریکی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: خبرنگار آن هنگام که برای اعتلای فرهنگ، هنر، معارف دینی و آگاهی بخشی آحاد جامعه قدم بر می‌دارد پای در عرصه‌ای مقدس و بی‌انتها می‌گذارد که ثمره تلاش او برای جامعه دانایی و آگاهی است.شهدای خبرنگار چون صارمی و آوینی تنها نمونه‌ای از خبرنگاران متعهدی هستند که برای تحقق اهداف متعالی خود، از جان گذشتند.

این پیام می افزاید: بی‌گمان راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد و اینک در آغازین روزهای «گام دوم انقلاب» این قلم، صدا و تصویر خبرنگار است که باید چشم انداز، آتیه و آینده «انقلاب به کمال رسیده» ایران اسلامی را برای نسلی که شاهد انقلاب و دفاع مقدس نبودند به تصویر کشیده و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ملت ایران در مسیر حصول قله های افتخار را به نمایش بگذارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: از دیگر سوی در دنیایی که امپریالیسم رسانه‌ای سعی در التقاط حق و باطل و به تصویر کشیدن ناصواب حقایق در راستای نیل به اهداف خود دارد، اهمیت حضور پررنگ خبرنگاران در ارتقای بصیرت جوامع و غبار زدایی از حقیقت، مجاهدتی به اهمیت حضور در عرصه و میدان جنگ است.

در این پیام تصریح شده است: شفاف‌سازی سره از ناسره و بیان حقایق در دنیای خاکستری رسانه‌ای امروز تنها دریچه امید و روزنه روشنایی است که انسان جویای حقیقت و طالب آزادگی را به سر منزل مقصود رهنمون می‌سازد. در این عرصه خبرنگارانی که در جوار امام مهربانی‌ها قلم‌فرسایی می‌کنند و دل در گرو انوار تابناک ثامن الحجج(ع) بسته‌اند، در مسیری روشن‌تر گام نهاده‌اند. زیرا قدم در راهی گذاشته‌اند که ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای نشر معارف دین و بیان حقایق شریعت محمدی آغاز کردند.

در این پیام تاکید شده است: اطلاع‌رسانی حقیقت زندگی بشر در فضای غبارآلودی که توسط صاحبان قدرت و ثروت شکل گرفته وجه مشترک دوره حیات تابناک امام رضا(ع) و زمانه ماست و حضرتش در دوره‌ای که مامون عباسی سعی در به تصویر کشیدن اسلامی خودساخته داشت، یک تنه پایگاه خبر رسانی حقیقت اسلام ناب محمدی بودند و علاوه بر جغرافیای سرزمین اسلام، مرزهای بین المللی و بین الادیانی را نیز در نوردیدند و گوهر معرفت دین را بر همگان روشن ساختند.

در پایان این پیام آمده است: خبرنگاران عزیز! خواهران و برداران! برای شما که با بهره مندی از ابزارهای رسانه‌ای نوین تلاش خود را به نشر معارف رضوی و پیگیری مسائل و مشکلات مجاوران و زائران در راستای تسهیل زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) معطوف ساخته اید، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون را مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار