سردار حسین دقیقی:

پیکر‌های مطهر ۵۰۰ شهید هنوز در کردستان تفحص نشده است

سردار «حسین دقیقی» گفت: پیکر‌های مطهر ۵۰۰ شهید والامقام هنوز در کوهستان‌ها، دره‌ها و اقصی‌نقاط کردستان وجود دارد که بیش از یک سال است موضوع تفحص این پیکر‌های مطهر را در کمیته جست‌وجوی مفقودین پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 07August 2019

پیکر‌های مطهر ۵ هزار شهید هنوز در کردستان تفحص نشده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دقیقی» از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، در دومین یادواره شهدای مظلوم کردستان که با حضور رزمندگان و خانواده‌های شهدای این خطه برگزار شد، با بیان این‌که ۵۴۰۰ شهید پیشمرگ مسلمان را در کردستان تقدیم کرده‌ایم، اظهار داشت: خون شهدای شیعه و سنی در منطقه کردستان با یکدیگر عجین شده است.

وی افزود: پیکر‌های مطهر ۵۰۰ شهید والامقام هنوز در کوهستان‌ها، دره‌ها و اقصی‌نقاط کردستان وجود دارد که بیش از یک سال است موضوع تفحص این پیکر‌های مطهر را در کمیته جست‌وجوی مفقودین پیگیری می‌کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال براندازی این انقلاب بوده است، گفت: آن‌ها ۲۴۰ سناریو در این خصوص اجرا کرده، اما ملت مقاومت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که اگر دشمن در کردستان موفق می‌شد، جنگ تحمیلی را آغاز نمی‌کرد، تأکید کرد: وقتی که دشمن جنگ را آغاز کرد، آمادگی نیروی زمینی ارتش حدود ۳۰ درصد بود؛ اما توانستیم مقابل دشمن بجنگیم و قطعا اگر مردم به صحنه نمی‌آمدند، موفق نمی‌شدیم که ایستادگی کنیم.

سردار دقیقی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر این‌که ما استراتژی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را کنار گذاشته‌ایم، تصریح کرد: این یعنی عقب‌نشینی دشمن؛ امروز انقلاب اسلامی از مرز‌ها بیرون رفته و ما هم استراتژی دفاعی خود را کنار گذاشته‌ایم و در دریای مدیترانه می‌جنگیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بیداری اسلامی آغاز شد، دشمن در برابر آن داعش را ایجاد و ما را وادار به این کرد که استراتژی دفاعی را در پیش بگیریم؛ اما همین توطئه موجب تقویت محور مقاومت شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس جریان مقاومت را، جریانی در مقابل استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: امروز ما از برادران فلسطینی خود حمایت می‌کنیم که این موضوع در راستای اسلام است نه مسائل شیعه و سنی.

وی تأکید کرد: امروز تهدید دشمن نظامی؛ چراکه ما اقتدار و قدرت نظامی داریم؛ اما به‌جای گزینه نظامی، گزینه‌هایی همچون جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی وجود دارد و دشمن به دوستان داخلی خود برای تغییر از درون دل‌بسته است.

سردار دقیقی خاطرنشان کرد: امروز در داخل کشور گرفتار برخی افراد ناآگاه هستیم، همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس هم تمام توان ما صرف جنگ قرار نگرفت و میانگین حضور مردمی در جبهه ۵۰ هزار نفر بود؛ لذا باید در گام دوم انقلاب، در مسیر انقلاب اسلامی بمانیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها