مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

شاعران قزوین در سطح کشور شاخص هستند

امیر سرتیپ دوم «بهنام پیری» گفت: شاعران قزوین در سطح کشور شاخص هستند.
کد خبر: ۳۵۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ - 07August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سرود سرخ سپیدار که به مناسبت سالروز شهادت شهید سرلشکر خلبان «عباس بابایی» در خانه موزه شهید بابایی برگزار شد، اظهار داشت: شهید بابایی در به ثمر رسیدن انقلاب و دفاع مقدس نقش بزرگی داشت و یک سرلشکر بسیجی بود، یعنی از همه چیز خود گذشت با اینکه یک فرمانده بزرگ ارتش بود، اما در کنار این سمت یک بسیجی به تمام معنا بود.

وی افزود: شهید بابایی علی رغم اینکه در دانشکده پزشکی پذیرفته می‌شود، اما به دلیل علاقه به خلبانی به دانشکده خلبانی می‌رود و بعد از اتمام تحصیل در آمریکا به ایران باز می‌گردد و به پایگاه هشتم شکاری اصفهان رفته و با توجه به سواد و جسارت و لیاقتی که از خود نشان می‌دهد به درجات بالای نظامیمی رسد.

شاعران قزوین در سطح کشور شاخص هستند

وی در ادامه به اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی  و هنری دفاع مقدس بیان کرد: هدف از جشنواره شعر پایداری سرود سرخ سپیدار ارزش گذاری به پیشکسوتان عرصه شعر و شاعری و دومین هدف آن ارزش گذاری به نسل جوان است.

پیری ابراز کرد: شاعران قزوین در سطح کشور شاخص هستند بطوری که برگزیدگان استان در مرحله کشوری  نیز حائز دو رتبه کشوری شدند که مایه افتخار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس عنوان کرد: در دوره ششم جشنواره سرود سرخ سپیدار حدود ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از میان آن ها «مهدی مردانی» به خاطر شعر «تعزیه باران» موفق به کسب رتبه سوم شد و هیئت داوران از 5 اثر «محمد شفیعی فر» با شعر آخر، «اسماعیل سکاک» با شعر پرچم، «علی اکبر نازک کار» با شعر یمن، «نگارالسادات معصوم زاده» با شعر سلامگاه سکوت، «لعیا محمدی» با شعر "تصمیم"، تقدیر کردند.

شاعران قزوین در سطح کشور شاخص هستند

همچنین در پایان این مراسم «محمد حسین ابوترابی» دبیر علمی جشنواره برگزاری این جشنواره ها را گام مهمی در جریان سازی ادبی انقلاب اسلامی دانست و افزود: استقبال شاعران از جشنواره سرود سرخ سپیدار قابل توجه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها