برگزاری مراسم یادواره شهید «بهاء الدین محمدی عراقی» و شهدای ترور در کرمانشاه

مراسم گرامیداشت و یادواره شهید «بهاء الدین محمدی عراقی» و شهدای ترور فردا در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 07August 2019

مراسم یادواره شهید «بهاء الدین  محمدی عراقی» و شهدای ترور در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت و یادواره شهید «بهاء الدین محمدی عراقی» و شهدای ترور فردا از ساعت 18:30 در محل حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) واقع در بلوار طاق بستان شهر کرمانشاه برگزار می شود.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، ایثارگران و مردم شهید‌پرور استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 آیت الله بهاءالدین محمدی عراقی در سال 1307 در کنگاور از توابع استان کرمانشاه در خانواده ای با چند نسل سابقه و اعقاب روحانی و عالم بدنیا آمد و در سال 1321 هجری شمسی با اهتمامی که پدر به ادامه تحصیل ایشان داشت در سن 16 سالگی رهسپار حوزه علمیه قم گردید و بعد ها از شاگردان ممتاز حضرات آیات عظام بروجردی، اراکی، محقق داماد و امام خمینی (ره) شد. پس از نهضت امام خمینی (ره) در سال 1342 و قیام خونین 15 خرداد، مانند دیگر شاگردان و پیروان خاص امام (ره) در ترویج و تبلیغ و روشنگری مردم و دفاع از اندیشه‌ها و مکتب استادش سر از پا نمی‌شناخت و پس از درس امام به حوزه درسی دیگری نپیوست.

عراقی پس از دستگیری اول حضرت امام همواره در غم و اندوهی سنگین بسر می‌برد و با دیگر فضلاء و شاگردان امام برای آزادی امام از زندان دستگاه جبار طاغوت تلاش می‌کرد.

اقامت حاج آقا بهاء در شهر قم تا سال 1346 به درازا انجامید و در این سال، حسب الامر حضرت امام (ره) و آیت‌الله العظمی حکیم و بنابر درخواست و دعوت جمعی از مردم مومن و خونگرم کرمانشاه وارد آن شهر گردید و به دلیل نیاز شدید شهر و استان کرمانشاه به وجود ایشان به حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی (که به فرمان حضرت آیت الله بروجردی از سال 1330 ساکن کرمانشاه شده بودند) پیوست و در مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی به تدریس سطوح عالیه فقه و اصول و در مسجد اعتمادی کرمانشاه به اقامه جماعت، تفسیر قرآن و ترویج مکتب اهل بیت (ع) و تبیین اندیشه های انقلابی امام (ره) پرداخت.

تیم ترور سازمان منافقین در شامگاه (20 مرداد 1360 برابر با دهم شوال 1401) طی عملیاتی تروریستی زمانی که ایشان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به اتفاق پدر بزرگوارشان حاج آقا بزرگ عراقی (نماینده حضرت امام(ره) و امام جمعه کنگاور) از مسجد اعتمادی خیابان خیام به سمت منزل عزیمت می کردند به آنان حمله کردند و ایشان و یکی از محافظین حزب اللهی‌اش شهید والامقام علیرضا یوسف‌پور را نا‌جوانمردانه به شهادت رساندند و پدر بزرگوارایشان و یکی دیگر از محافظین را نیز مجروح کردند.

پیکر گلگون شهید عراقی با اشک و آه و اندوه مردم غرب کشور در کرمانشاه و کنگاور تشییع و با اصرار و درخواست مردم عزادار کنگاور در کنار اجداد و نیاکان ایشان در مقبره خانوادگی معروف به (قبر آقا) در گلزار شهدا و بهشت فاطمه زادگاهش کنگاور به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها