سردار سلیمانی عنوان کرد؛

جلوگیری از خروج غیرقانونی کالا‌های اساسی محور برنامه‎ریزی‌های پلیس

جانشین فرمانده ناجا گفت: جلوگیری از خروج غیرقانونی کالا‌های اساسی مردم، محور اصلی برنامه ریزی عملیاتی ناجا است و امروز نیروی انتظامی مقتدر، هوشیار، آماده و با اشرافیت اطلاعاتی در مبارزه با قاچاق کالا برنامه‌ریزی دارد.
کد خبر: ۳۵۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 07August 2019

جلوگیری از خروج غیرقانونی کالا‌های اساسی محور برنامه‎ریزی‌های پلیس/ تاکید بر تقویت ناوگان شناوری نیروی انتظامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان مرکزی، اظهار داشت: اولویت‌های ناجا، متناسب با نیاز‌های کشور و نظام در هر زمان و برهه‌ای بنا به اقتضائات آن تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ناجا انعطاف‌پذیری بالایی در ساختار خود دارد، گفت: طی سال گذشته دشمن سعی کرد تا فشار‌های اقتصادی را به کشور تحمیل کند لذا نیروی انتظامی از اواخر سال گذشته اقدام به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی کرد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: محور کاری پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت همه جانبه است، بر اساس آسیب شناسی‌های صورت گرفته و در راستای مقابله با این پدیده شوم، اولویت‌های کاری تعیین و نیروی انتظامی موفق شد پلیس را در گمرکات کشور مستقر کند.

این مقام ارشد انتظامی محور اصلی برنامه‎ریزی عملیاتی ناجا را جلوگیری از خروج غیرقانونی کالا‌های اساسی مردم خواند و گفت: در اجرای این رویکرد، با پیش بینی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته با توجه به جذابیت خروج کالا به دلیل تفاوت نرخ ارزی با کشور‌های همسایه پلیس با موفقیت توانست مانع خروج کالا‌های اساسی از کشور شود.

سردار سلیمانی با بیان توفیقات ناجا در افزایش کشفیات کالا‌های قاچاق، افزود: نیروی انتظامی مقتدر، هوشیار، آماده و با اشرافیت اطلاعاتی خود با برنامه‌ریزی‌های دقیق اجازه نمی‌دهد دشمنان داخلی و خارجی در کسب و کار و تولید ملی اختلالی ایجاد کنند.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص قاچاق مواد مخدر گفت: با توجه به اینکه از لحاظ جغرافیایی کشور ما با بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر جهان یعنی افغانستان همسایه است، لذا همواره در تهدید این مهم قرار دارد.

وی با اشاره به حضور آمریکایی‌ها از سال 2001 در افغانستان و افزایش چندین برابری تولید مواد مخدر در این کشور، تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شود به دلیل خوش بارشی، سطح تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به گذشته با افزایشی حدود 10 هزار تن مواجه شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 75 درصد کل کشفیات مواد مخدر جهان در ایران صورت گرفته است، گفت: تا کنون نیروی انتظامی بیش از چهار هزار شهید در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم میهن اسلامی کرده است.

این مقام ارشد انتظامی مبارزه با مواد مخدر را یک اصل انقلابی در ایران اسلامی خواند و اظهار داشت: هفته گذشته خدمت رئیس جمهور بودیم، بحث‌ها و مصوبات خیلی خوبی در ارتباط با این موضوع مطرح شد و ان‌شاءالله با مصوباتی که در جلسه صورت گرفت و با عزم جدی که ناجا در این عرصه دارد تا پایان سال شاهد موفقیت‌های خوبی در عرصه مبارزه با مواد مخدر خواهیم بود.

وی با اشاره به تجهیز و تقویت مرزبانی خاطر نشان کرد: به منظور اجرای هر چه بهتر ماموریت‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر به تجهیزات اپتیکی، الکترونیکی و وسایل پرنده بیش از گذشته نیاز است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: امروز قاچاق مواد مخدر در مرز‌های دریایی توسعه پیدا کرده، لذا تقویت ناوگان شناوری نیروی انتظامی به خصوص شناور‌های پر سرعت، بایستی در اولویت قرار گیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به ضرورت همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها با پلیس در تحقق راهبرد‌های مبارزه با مواد مخدر گفت: 26 دستگاه در امر مبارزه با مواد مخدر دارای مسئولیت هستند که اگر این مهم محقق شود، این بخش بهتر مدیریت می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا ضمن تبریک روز خبرنگار، تاکید کرد: اصحاب رسانه می‌توانند کمک شایانی به پیشبرد ماموریت‌های پلیس در حوزه ایجابی کنند.

وی با بیان افزایش هشت درصدی کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه نخست سال جاری گفت: ان‌شاء‌الله همین روند موفقیت را تا پایان سال با تجهیز امکانات و نوآوری دنبال خواهیم کرد.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فعالیت‌های قرآنی ناجا، گفت: یک مجموعه برای اینکه خوب عمل کند نیاز است، نیرو‌هایی متدین داشته باشد که بزرگ‌ترین عامل نگهدارنده نیرو‌ها به خصوص در محیط‌های آسیب زا همین ایمان و معنویت است.

وی تصریح کرد: تربیت افراد انقلابی، متدین، با ایمان و معنویت بالا و همچنین توجه به معیشت و زندگی آنان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، لذا قرارگاه جهادی صیانت از کارکنان در ناجا وجود دارد.

جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: در حوزه دین مهم‌ترین کار، کار قرآنی است، کسی که با قرآن مانوس شود، از بسیاری از انحرافات دوری می‌جوید، در یک دهه گذشته ناجا در بین نیرو‌های مسلح پیشتاز بوده و بیش از 200 هزار نفر فعال قرآنی در بخش‌های مختلف ناجا و بیش از پنج هزار نفر حافظ قرآنی در خانواده ناجا حضور دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار