فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

خبرنگاران باید در راستای حفظ وحدت اطلاع رسانی کنند

سردار مرتضی کشکولی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در راستای حفظ وحدت اطلاع رسانی کنند، گفت: ما در کشور به شدت به وحدت نیاز داریم و در این راستا نقش خبرنگاران بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۳۵۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ - 07August 2019

خبرنگاران باید در راستای حفظ وحدت اطلاع رسانی کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران که  در آستانه  روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در این بیانیه که نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب است بر لزوم توجه به رسانه‌ها تأکید شده است.

وی افزود: همه اقشار جامعه باید بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کنند؛ چرا که تنها راهبردی است که مخاطب آن همه مردم به ویژه جوانان هستند.

سردار کشکولی بیان کرد: خبرنگاری که بیانیه گام دوم انقلاب را نخواند، نمی‌تواند خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در راستای حفظ وحدت اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: ما در کشور به شدت نیاز به وحدت داریم و در این راستا نقش خبرنگاران بسیار تاثیر گذار است.

وی تقویت امنیت را یکی دیگر از موضوعاتی برشمرد که باید مورد توجه رسانه‌ها باشد و ادامه داد: اخبار رسانه‌ها باید در راستای تقویت حاکمیت دین و مردم باشد ومردم سالاری دینی، استقلال، آزادی، نظام انقلابی و دفاع از مردم، همیشه باید خط قرمز رسانه‌ها و خبرنگاران باشد.

سردار کشکولی با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در رساندن صدای  مردم به گوش مسئولان، اظهار داشت: رسانه‌ها به  وضیعت محرومان و اقشار کمتر بر خوردار جامعه کم پرداخته‌اند و این در حالی است که این امر همواره باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تبیین مدیریت جهادی  را یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها برشمرد و افزود: مدیر جهادی مربوط به هر طیف و جناح باید مورد حمایت رسانه‌ها قرار گیرد تا مدیریت جهادی در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به تبعیض و فساد مالی که امروزه در برخی از دستگاه‌های اجرایی  وجود دارد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید مانع این تبعیض و فساد در جامعه شوند.

 کشکولی اضافه کرد: رسانه‌ها باید با اخبار و اطلاع رسانی خود زمینه ایجاد وحدت و تقویت امنیت را در جامعه فراهم آورند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان قلم رسانه‌ها را از سلاح نیروهای نظامی برنده‌تر دانست و گفت: رسانه‌ها باید مبلغ عدالت در جامعه باشند و در تهیه خبر و خبررسانی به معنویت و اخلاق توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: کاندیداها وعده دست نیافتنی به مردم ندهند، با مردم راستگو باشند، پیشرفت ها و دستاوردها را فارغ از مسائل جناحی و سیاسی برای مردم تبیین کنند تا مردم امیدوار شوند که نظام برای آنها کار می کند.

کشکولی یاد آور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران  خیلی کار کرده است، ضعف‌هایی وجود دارد؛ اما خبرنگاران آنها را به گونه‌ای اطلاع رسانی کنند که مردم مایوس نشوند؛ چرا که ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه بسیار بد است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از رسانه‌ها خواست که مسئولان را به نقد پذیری دعوت کنند و ادامه داد: اکثریت مسئولان ما خود شیفته هستند و نمی‌خواهند نقد شوند، اما رسانه‌ها نقد مشوقانه داشته باشند تا ضعف‌ها از سوی مسئولان برطرف شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به سیل فروردین ماه 98 گفت: در سیل اخیر خبرنگاران فعالیت‌های مطلوبی داشتند، خیلی خوب کار کردند و از حق مردم خیلی خوب دفاع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار