به‌مناسبت روز خبرنگار-6/ نجمه سادات مولایی:

ما از ایثار و شهادت با عشق می‌نویسیم

خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت با عشق می‌نگارند تا بتوانند حق مطلب را در مورد ماجرا‌های هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه مقاومت ادا کنند.
کد خبر: ۳۵۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲ - 08August 2019

ما از ایثار و شهادت با عشق می‌نویسیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «نجمه سادات مولایی» خبرنگار سرویس حماسه و پایداری خبرگزاری تسنیم در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار برای خبرگزاری دفاع مقدس نوشت: هنوز هم هستند کسانی که فکر می‌کنند خبرنگار دفاع مقدس یک تاریخ نگار است و از مقطعی سخن می‌گوید که کم کم باید آثارش را صرفا به موزه‌ها سپرد. یا خبرنگار مقاومت را همان خبرنگار جنگی می‌پندارند که از لحظه لحظه یک نبرد در دل آشوب می‌گوید و به تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها و عصیانگری‌ها کفایت می‌کند.

گاهی باید خود را حتی برای برخی اهالی رسانه تفسیر کنیم که خبرنگار مقاومت، ایثار و حماسه از چه می‌گوید، می‌نویسد و روایت می‌کند و بسیاری از رسانه‌ها با بدفهمی همین بخش از مهارت خبری، نوعا چیزی به اسم حماسه در رسانه‌هایشان ندارند و یا مدیریت‌های جدید بخش‌های مشابه را ضرورت ندیده و نیروی انسانی آن را مثلا به اخبار پر بازدید حوادث و یا مطالب زرد سینمایی می‌سپرند.

آگاهی از ضرورت روایت شخصیت‌های حماسی ادوار جنگ، چشم انداز باز فرهنگی می‌خواهد و اینکه چرا در برخی کشورهای دنیا حتی سربازانی که در نبردی متعلق به یکی دو قرن پیش شکست خورده‌ و کشته شده‌اند را ارج نهاده و برایشان یادبود درست می‌کنند.

ما از فرهنگی برآمده‌ایم که نیاز به قهرمان پروری نداریم. فقط کافیست تا قهرمانانمان را خوب روایت و معرفی کنیم و این مهم نیازمند تربیت خبرنگارهایی است که این مقاطع را درک و برایش نه تنها وقت و انرژی که عشق بگذارند. و این دقیقا همان تفاوت خبرنگاران ایثار و شهادت با سایر خبرنگاران است. کسانی که باید در حوزه تخصصی خود با اعتقاد کار کنند و با عشق بنگارند تا بتوانند حق مطلب را در مورد ماجراهای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه مقاومت ادا کنند.

بیش از 200 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 43 هزار آزاده آماری نیست که بتوان با چند مطلب شعار زده و خبرهای سطحی از آن چشم پوشید. این آماری است که در کل دنیا درخشیده و طلایه دار جریان عظیم مقاومت در جهان شده است. شاید روزی که امام خمینی(ره) از صدور انقلاب سخن می‌گفت با وجود آنکه همه مریدان انقلاب از نگاه باز و پیش بینی‌های عظیم او خبر داشتند، اما کمتر کسی تصور می‌کرد که 40 سال بعد جبهه عظیم مقاومت در کل منطقه بزرگترین دشمن برای امپریالیسم و صهیونیست شود و آن‌ها را در تحقق اهدافشان درمانده کند. بحرین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، فلسطین، نیجریه و... همه پشت سر اهداف انقلاب اسلامی صف کشیده‌اند و در این راه شهید می‌دهند. و آیا خلق همه این حماسه‌ها کافی نیست تا بگوییم امروز خبرنگار حماسه و ایثار باید طلایه دار ترسیم افق فرهنگی برای آیندگان کشور باشد؟

خبرنگارانی که با عشق از تلخ ترین و تاثیرگذارترین گزاره‌های تاریخی می‌نویسند و در این راه بخشی از عواطف خود را قربانی حماسه نگاری می‌کنند. روز عاشقی همه‌شان مبارک ...

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها