سردار سلیمانی:

«اقتصاد» تنها ابزار دشمن برای مقابله با ایران است

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به توان بالای دفاعی کشور گفت: امروز تنها ابزار دشمن برای مقابله با ایران، اقتصاد است.
کد خبر: ۳۵۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ - 10August 2019

امروز تنها ابزار دشمن در جنگ ما مسائل اقتصادی است/ کشور‌های استعمار فضاتی مجازی را به وجود آوردند تا مرز‌ها را از بین ببرندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از پلیس امنیت اقتصادی ناجا، دلیل ثروتمند شدن اروپا را سرقت منافع ملی کشور‌های جهان سوم برشمرد و اظهار داشت: در قرن نوزدهم موضوع غارت و غارتگری تغییر کرد، حرکت عظیمی علیه استعمارگران انجام شد و دوران اشغال کشور‌ها تمام شد.

وی ادامه داد: موضوع جهانی‌سازی که امروز در دستور کار استکبار جهانی قرار گرفته است از قرن هفدهم آغاز شد و مستکبران تلاش کردند که نبض بازار دنیا را در اختیار خود بگیرند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اساس کار جهانی‌سازی ثروت‌اندوزی و کسب سود است، گفت: کشور‌های استعمارگر یک هژمونی جنگی برای سیطره بر دنیا تشکیل دادند و موانع مختلفی برای کشور‌های دیگر ایجاد کردند.

سردار سلیمانی افزود: کشور‌های استعمارگر برای اینکه منافع کشور‌های جهان سوم را به سرقت ببرند، قانون خود را در کشور‌های جهان سوم پیاده‌سازی کردند، سازمان ملل را به وجود آوردند و «سند ۲۰۳۰» نیز نمونه‌ای از خواسته‌های کشور‌های استعمارگر است.

وی تصریح کرد: کشور‌های استعمارگر فضای مجازی را به وجود آوردند تا مرز‌ها را از بین ببرند و برنامه‌های خود را پیاده‌سازی کنند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: شعار ما در انقلاب «نه شرقی و نه غربی» بود و ما توانستیم به دنیا نشان دهیم که می‌توان در مقابل کشور‌های استعمارگر ایستاد و جنگ ۴۰ ساله آن‌ها با ما به همین دلیل است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به کشور ما وارد عرصه جنگ اقتصادی شده است، گفت: ما باید برای مقابله با استکبار جهانی، ابزار‌های اقتصادی خودمان را فعال کنیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طی ۴۰ سال گذشته دشمن هرگاه خواسته بر ما فشاری وارد کند به ابزار‌های اقتصادی روی آورده است.

وی با بیان اینکه دشمنان سال گذشته به صورت آشکار اعلام کردند که به دنبال براندازی ایران هستند، افزود: آن‌ها در همین راستا از گروه‌های مختلفی استفاده کردند، اما زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، به جنگ اقتصادی روی آوردند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه کشورمان از لحاظ نظامی، حاکمیتی، اجتماعی و... در بالاترین سطح خود قرار دارد، عنوان کرد: امروز تنها ابزار دشمن برای مبارزه با ایران، اقتصاد است.

سردار سلیمانی گفت: امروز فشار دشمن، تنها در حوزه اقتصادی است که متأسفانه بیشترین صدمات هم در همین حوزه وارد شده است.

وی با بیان اینکه امنیت یک فرآیند است که به انسان خاطرجمعی می‌دهد که آنچه دارد، حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت نیروی انتظامی برقراری امنیت در همه ابعاد است.

جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: امروز این امنیت توسط دشمن و عده‌ای سودجو مورد هجمه قرار گرفته است و دشمن یک حمله همه‌جانبه را آغاز کرده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی که وظیفه دارد، امنیت را برقرار کند با درک شرایط در سال قبل و درک وضعیت آینده دست به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی زد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، عملاً از زمستان سال گذشته پلیس امنیت اقتصادی تشکیل و از امسال به‌کارگیری شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: امروز مردم ما به اختلاس، ویژه‌خواری، قاچاق اجناس به داخل کشور و صدمه زدن به تولید ملی، معترض هستند.

وی عنوان کرد: امروز متأسفانه با توجه به خلأهای قانونی و برخی همراهی‌ها عده‌ای به صورت نجومی اموال خود را افزایش می‌دهند که باید به این موضوع پرداخته شود.

گمرکات فاقد تجهیزات کنترلی هستند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نبودِ تجهیزات لازم کنترلی در گمرکات کشور گفت: مگر می‌شود به صورت دستی، روزانه سه هزار کانتینر را مورد بررسی قرار داد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز که قاچاق کالا کاهش یافته است، باز هم سالیانه به میزان ۱۳ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، افزود: مگر قیمت یک دستگاه ایکس‌ری چقدر است که خریداری نمی‌کنیم؟ اگر بودجه‌ای در این زمینه تخصیص داده شود، می‌توان تا ۹۰ درصد قاچاق کالا را کاهش داد، اما متأسفانه اراده‌ای در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه معطل تجهیز شدن نمی‌مانیم، بیان کرد: با توجه به اشراف اطلاعاتی ما در این زمینه، نظارت بر گمرکات روزبه‌روز در حال تقویت است و ان‌شاءالله کاری خواهیم کرد که اثر آن نمایان باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم و امروز پلیس آمادگی دارد تا با کمک دستگاه‌های متولی، جلوی فرار مالیاتی را بگیرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه روزانه میلیون‌ها لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود، گفت: سامانه سپهتن در کشور به خوبی اجرا شد و توانست اتوبوس‌های مسافربری را کنترل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته این سامانه بر روی نفتکش‌ها نصب خواهد شد تا کنترل شوند و جلوی قاچاق سوخت گرفته شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار