رشیدیان:

ملت ایران برائت خود را از استکبار، کفار و ظالمان فریاد زدند

رئیس سازمان حج و زیارت درباره مراسم برائت از مشرکین امسال در عرفات توضیحاتی داد.
کد خبر: ۳۵۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ - 10August 2019

ملت ایران برائت خود را از استکبار، کفار و ظالمان فریاد کردندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علی‌رضا رشیدیان در حاشیه مراسم برائت از مشرکین امسال در عرفات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت ایران در این مراسم برائت خود را از استکبار، کفار و ظالمان و نیز دفاع ازملت مظلوم فلسطین را فریاد زدند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه و وضعیت خدمات رسانی به زائران طی امسال در قیاس با قبل گفت: در مذاکراتی که با وزارت حج عربستان و موسسه مطوفین ایرانی وزارت حج این کشور داشتیم تمامی ملاحظات و تدابیر لازم برای پذیرایی، اقامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران برنامه ریزی شد.

وی عنوان کرد: چنانکه روز گذشته سنگینی‌ترین ترابری برای جابجایی ۹۰ هزار زائر را داشتیم و بدون مشکلی به انجام رسید که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خواهران و برادران اهل سنت صیح دیروز و عصر مابقی زائران را آن هم در زمانی کمتراز وقت پیش بینی شده از مکه منتقل شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: امروز صبح هم زائران اهل سنت خیلی زودتر از زمان پیش بینی شده از منا به عرفات انتقال یافتند.

رشیدیان در موضوع برنامه‌ریزی برای رمی جمره هم گفت: بدین منظور برای کاهش ازدحام و سهولت درانجام اعمال پیش بینی شده که بیش از ۵۰ درصد زائران ما شامل بانوان و افراد معذورین و ... با عنوان وقوف اضطراری به منا اعزام و صبح زود برای رمی جمره اعزام شده و باز می‌گردند.

وی گفت: برای مردان هم مسیر‌ها و ساعت‌های حرکت پیش بینی و مدیران کاروان‌ها در این رابطه توجیه شده‌اند و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. با محاسبات دقیقی که از مشعر تا منا و منا تا رمی جمره عقبه صورت گرفته است، مسیر کاملا مشخص و نیرو‌های امدادی هم در مسیر مستقر و امکانات لازم هم تدارک شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین برای آن دسته از زائرانی که به هر دلیلی اعم از بیماری و مشکل جسمی و ... توان انجام اعمال را ندارند هیات پزشکی حج و زیارت خدمات لازم را برنامه ریزی کرده و بدین منظور تعدادی از این افراد با آمبولانس و امکانات پزشکی به منا منتقل شده اند و به نیابت اعمالشان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها