اردوغان:

پیروزی جدیدی در راه است

رئیس جمهوری ترکیه گفت: ماه اوت در تاریخ امت ترکیه ماه پیروزی‌ها است و امیدواریم در ماه جاری میلادی پیروزی دیگری به زنجیره پیروزی‌های خود بیفزاییم.
کد خبر: ۳۵۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ - 10August 2019

پیروزی جدیدی در راه استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتشار پیامی ضمن تبریک عید قربان به تمامی شهروندان این کشور، اظهار داشت: در ماه اوت جاری، پیروزی دیگری به پیروزی‌های تاریخ‌مان اضافه خواهیم کرد.

وی به عنوان شاهد و گواهی بر این اظهارات خود به پیروزی‌های رقم خورده در ماه اوت در تاریخ ترکیه از جمله «نبرد ملازگرد» در سال ۱۰۷۱، «مرج دابق» در سال ۱۵۱۶، «پیروزی ۳۰ اوت» طی جنگ استقلال در سال ۱۹۲۲ و عملیات نظامی صلح برای کمک به ترک‌های قبرس در سال ۱۹۷۴ اشاره کرد.

اردوغان به آغاز عملیات «سپر فرات» در ماه اوت ۲۰۱۶ که اولین ضربه به کریدور تروریستی در مرز‌های ترکیه با سوریه بود، اشاره کرد و گفت: کسانی که برنامه‌ریزی می‌کنند تا از طریق راهکار‌های فریبکارانه و همچنین انجام حملات تروریستی و ایجاد دام‌های اقتصادی مانع مسیر ترکیه شوند، ما به شکست آن‌ها ادامه خواهیم داد.

اردوغان پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که منطقه امن طبق برنامه‌ریزی‌ها ایجاد نشود، آنکارا قصد دارد عملیات نظامی در شرق فرات واقع در شمال سوریه انجام دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار