دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان:

خبرنگاران چشمان بیدار و نظاره‌گر جامعه هستند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: خبرنگاران چشمان بیدار و نظاره‌گر جامعه و مطالبه‌گر مردم هستند و اصحاب رسانه باید بر مداری حرکت کنند که حقیقت را به جامعه منتقل کنند.
کد خبر: ۳۵۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ - 10August 2019

به گزارش دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، «دادخدا سالاری» در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران چشمان بیدار و نظاره‌گر جامعه و مطالبه‌گر مردم هستند و باید بر مداری حرکت کنند که حقیقت را به جامعه منتقل کنند.

دادستان کرمان گفت: از خانه مطبوعات کرمان می‌خواهیم شواری حل اختلاف مطبوعات را در مرکز استان کرمان راه اندازی کند تا پرونده‌های مطبوعاتی را به این شورا انتقال دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که مطالبه گری رسانه ها در استان کرمان کم است، تاکید کرد: در استان کرمان جرائمی علیه امنیت ملی در بین رسانه ها نداشته‌ایم و اصحاب رسانه در این استان خط قرمزهای نظام را رعایت می کنند.

سالاری تصریح کرد: وظیفه دادسرا، پیگیری برای اصلاح امور است و اصحاب رسانه باید در این راه همراه دستگاه قضایی باشند و مطالبه گری اصحاب رسانه در این استان نیاز به افزایش دارد.

وی با اشاره به این مطلب که حجم حمله در فضای مجازی بالا است، گفت: بخشی در دادسرای کرمان در زمینه رصد فضای مجازی فعال است و در مواردی که جنبه عمومی داشته باشد ورود کرده و تشکیل پرونده خواهیم داشت و در مواردی که تهمت و مطالب ناحق در مورد فردی مطرح شود، نیاز به شکایت شاکی خصوصی است.

این مقام قضائی با بیان اینکه بیش از 90 درصد قاچاقچیان مواد مخدر غیربومی هستند و متاسفانه اقدامات آنها به اسم استان کرمان تمام می شود، گفت: بخش زیادی از مواد مخدر به قصد ورود به مرکز کشور و یا انتقال به سایر کشورها از کرمان عبور می‌کند و در این استان کشف می‌شود و به جای انکه قهرمان باشیم، نام این استان به عنوان مواد مخدر شناخته می‌شود و لازم است که اصحاب رسانه در این زمینه روشنگری کنند.

سالاری یادآور شد: کمتر از یک درصد از پرونده های استان کرمان مربوط به خرید و فروش مواد مخدر است و این استان رتبه 13 کشوری در زمینه مصرف مواد مخدر را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار