مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

عید قربان روز به مسلخ رفتن کبر و غرور و استکبار است

مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: عید قربان عید بندگی و اخلاص و روز به مسلخ رفتن کبر، غرور و استکبار به منابع مادی دنیاست.
کد خبر: ۳۵۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ - 11August 2019

حجت‌الاسلام «سید محمدتقی حسینی» مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان عید قربان را عید بندگی و اخلاص دانست و اظهار داشت: این عید روز به مسلخ رفتن کبر، غرور و استکبار به منابع مادی دنیاست که در یک جمله بازگشت به فطرت انسان است.

حسینی گفت: نسخه‌های بی‌بدیل قربان را می‌توان در عاشورای حسینی دید، ابراهیم خلیل با قطع وابستگی‌ها به دنیا و دل‌ بریدن از عزیزترین حاصل زندگی خود به مقام عبودیت رسید و امتحان او تا قطع دلبستگی پیش رفت.

وی افزود: در کربلا حسین شهید تا مقام بالاتری رفت و فرزندانش جلوی چشمان پدر شهید شدند و در راه خدا و اسلام قربانی شدند و خود نیز به مسلخ رفت که در آخرین لحظات عبودیت فرمود: خداوندا راضی‌ام به رضای تو.

مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پاسخ به این سوال که امروز قربانگاه کجاست عنوان کرد: نسخه عاشورا باید به روز شود، این شهدا و پدران و مادران شهدا در قالب هشت سال دفاع مقدس آن را به روز و برای بقا دین فرزندان خود را راهی مسلخ عاشورا کردند.

حسینی متذکر شد: دین خدا امانت تاریخ بوده و هست که این تاریخ با تاریخ دفاع مقدس حفظ شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جنگ ما نمی از یم عاشورا بود و امام خمینی فرموده بودند جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا خاتم ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها