حجت الاسلام محامی:

عید قربان عید حج است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: عید قربان عید حج است، حجی که مظهر  و نماد اسلامی و تمسک به ولایت الهی و بیزاری از دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۳۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 12August 2019

عید قربان عید حج استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت الاسلام «مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در مصلی المهدی زاهدان در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: عید قربان عید حج است، حجی که مظهر  و نماد اسلامی و تمسک به ولایت الهی و بیزاری از دشمنان اسلام است.

وی بیان کرد: امید است با توفیقات الهی و پیروزی رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی به زودی شاهد برگزاری حج ابراهیمی با همه مناسک آن و مصالح و منافع جامعه اسلامی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: قربان عید اقتدار خانواده ابراهیم(ع) و فرزند ایشان حضرت اسماعیل(ع) است، قربان عید دل بریدن از همسر و فرزند و مادیات در راه خداوند است در چنین روزی باید نفس خود را در برابر خداوند قربانی کنیم.

به گفته وی، قربان عید تمرین تقوا برای یکسال زندگی با تقوا و عید رسیدگی به نیازمندان و بندگی خدا و تکریم الهی است.

محامی با بیان اینکه باید به آداب قربانی اهمیت ویژه‌ای داد، افزود: از قربانی به نیازمندان و فقرا نیز کمک کنید، در این روز آنچه از سوی شما به آسمان رفته و در نامه اعمالتان ثبت می شود تقوای شما و خداترسی بندگان است.

وی بیان کرد: امروز عید قربان و پایان دهه اول ذی الحجه است و‌پایان مناسک حج است،امروز حجاج آخرین اعمال خود را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان در نکمیل مطلب فوق بیان کرد: حجاج با هزینه‌های فراوان از کشورهای مختلف گرد هم می‌آیند اما نمی توانند با هم اندیشی و اتحاد اسلامی برای آزاد سازی فلسطین فکری کنند و این غده سرطانی اسرائیل را از روی زمین نابود کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: امید است با توفیقات الهی و رزمندگان اسلام به زودی حج کامل با آزادی فلسطین شاهد باشیم و برائت از مشرکین را محکم تر فریاد بزنیم.

تقریب وحدت میان مسلمین جزء اعتقادات و سفارشات دین است

حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی بامری» امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه عید سعید قربان یکی از پر ارزشمندترین اعیاد مسلمانان است، بیان کرد: اگر اهل دین، دیانت، اسلام، قرآن و بندگی خداوند متعال، تمام هستی و زندگی خود را در راه خداوند متعال بدهد، باز هم کم است.

وی افزود: امروز حاجیان ذبح قربانی می‌کنند  که باید به این امر توجه شود که با کنار گذاشتن تمامی مباحث دنیوی برای رضای خداوند تلاش شود چرا که برخی از مباحث انسان را دچار تزلزل می‌کند.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: در عید سعید قربان آثار و حسنات بی‌نظیری قرار گرفته است اما یکی از نکات مهم توجه به فقرا، یتیمان، نیازمندان و بی سرپرستان در این روز است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه صدقه دادن و زکات در روز عید قربان سفارش شده است، خاطر نشان کرد: تقریب وحدت میان مسلمین جزء اعتقادات و سفارشات دین است و بهتر است وحدت را با عنوان وظیفه دینی و شرعی حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: امروز به لطف پروردگار عالم، پرچمداری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مجاهدت های مجاهدین در دنیا سربلند هستیم.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: انهدام پهپاد آمریکا، توقیف نفت گش استکبارخبیث و استعمارگر انگلیس و به دست و پا افتادن کشورهای مرتجع عربی نشانه استقامت، مقاومت و سربلندی ملت ایران است.

عید قربان فرصتی ارزشمند برای شناخت ارزش های انسانی خویش است

حجت الاسلام والمسلمین «عظیم بامری» امام جمعه شهرستان دلگان بیان کرد: قربان، عید بزرگ مسلمین است، در این روز بندگان خدا اطاعت پذیری خود را از خداوند متعال به نمایش می گذارند.

امام جمعه دلگان ادامه داد: عید قربان فرصتی مغتنم و ارزشمند برای شناخت ارزش‌های دینی، انسانی و فضایل و عقاید خویش است، باید در این روز به زندگی و گذشته خود بازنگری کنیم و ببینیم تا چه اندازه از دستورات خداوند و قرآن در مراحل مختلف زندگی پیروی کردیم.

وی عنوان کرد: پیام عید قربان این است که اگر خداوند دستور دهد به خاطر ابد و بندگی خودش عزیزترین کس و پاره تن خودش را در راه خدا فدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: عید سعید قربان یادآور خاطره حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) در سرزمین منا است، فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا از آموزه‌های عید سعید قربان است.

امام جمعه دلگان افزود: دراین روز ابراهیم خلیل الله پاره تن خودش را به قربانگاه برد که در راه و به فرمان خدا قربانی کند و آن حضرت در این امتحان سربلند بیرون آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار