شهیدی از تبار حنظله‌های دفاع مقدس؛

آخرین کلام شهید خدابخشی: سلام مرا به امام برسانید

معلم شهید «محمدعلی خدابخشی»، شهیدی است که پس از اجرای عقد توسط حضرت امام خمینی (ره) و انفجار هفتم تیر ۶۰، رفتن به جبهه را بر ماندن ترجیح داد و یاد و خاطره حنظله‌های شهید را زنده کرد.
کد خبر: ۳۵۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ - 12August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، معلم شهید «محمدعلی خدابخشی»، فرزند رجبعلی در تاریخ ۲۰ مرداد سال ۱۳۳۶ در یکی از روستا‌های اطراف صومعه سرا در استان گیلان به دنیا آمد و با فوت پدر و انتقال خانواده به قم، در این شهر سکنی گزیدند.

این شهید عزیز دیپلم را از دبیرستان صدوق قم اخذ و خدمتش را در یکی از پاسگاه‌های مسیر شیراز-اصفهان طی می‌نماید و با فرمان امام خمینی (ره) خدمت را رها کرده و با چهار نفر دیگر فرار می‌کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز غائله‌های گروهک‌های ضدانقلاب، به جمع پاسداران انقلاب ملحق می‌شود.

بچه‌ها خداحافظ؛ سلام مرا به امام برسانید

نقل شده هنگامی که گروهک‌های ضدانقلاب تحرکاتی را به راه انداخته بودند، شهید خدابخشی در حالی که دست هایش را گره کرده بوده، می‌گوید: باید برویم و تا توان داریم این گروهک‌ها را سرجایشان بنشانیم و انقلاب در مسیر اصیل خود حرکت کند»

شهید خدابخشی پس از آن و در ادامه فعالیت هایش، به استخدام آموزش و پرورش در می‌آید و در تاریخ شش مهر سال ۱۳۵۹ در مدرسه سعیدی روستای نایه بخش خلجستان قم مشغول به تدریس می‌شود.

بچه‌ها خداحافظ؛ سلام مرا به امام برسانید

ابراهیم خدابخشی برادر بزرگ شهید در دیدار مسئولان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و ایثارگران آموزش و پرورش قم چنین می‌گوید: شخصیت وی در فامیل مثل عمود خیمه بود و وقتی شهید شد، کانّه این عمود فروریخت.

بچه‌ها خداحافظ؛ سلام مرا به امام برسانید

این شهید عزیز در مورد اجرای خطبه عقدش می‌گوید: «من باید همسرم را نزد امام ببرم و امام خطبه عقدم را بخواند» به او می‌گویند مگر دیگران نیستند که بخوانند؟ می‌گوید: «من همین قدر بگویم کلمه‌ای که امام ادا می‌کند همان کلمه‌ای است که از خود امام زمان می‌شنوم، چون ایشان نماینده امام زمان است» و رهبری امام را قاطع‌ترین و بی نظیرترین می‌دانستند.

پس از خواندن خطبه عقد توسط امام و با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۶۰، هنوز سه روز از عقد نگذشته بود که رفتن به جبهه‌ها را بر ماندن ترجیح داد.

بچه‌ها خداحافظ؛ سلام مرا به امام برسانید

این بود که این شهید والامقام که به تازگی مشغول به تدریس در پایه ابتدایی شده بود، به سبب عشق و علاقه و شایستگی‌های فراوانش، عازم جهادی دیگر شد و به زمره محافظان بیت حضرت امام (ره) در قم و تهران ملحق و از آنجا به صفوف مقدم جبهه‌ها پیوست. شهید درباره انگیزه اش چنین می‌گوید: وقتی که بهشتی از دنیا رفت دیگر زندگی برای ما جوان‌ها فایده‌ای ندارد!

بچه‌ها خداحافظ؛ سلام مرا به امام برسانید

شهید محمدعلی خدابخشی سرانجام در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۶۰ در منطقه دارخوین هنگامی که مشغول تقسیم بندی افراد بود، بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکر پاکش در جوار مزار شهدای هفتم تیر در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شد.

آنگونه که همسنگرانش روایت کرده‌اند، موقع شهادت می‌گوید: «بچه‌ها من رفتم خداحافظ، قم رفتید، سلام مرا به امام برسانید»

بچه‌ها خداحافظ؛ سلام مرا به امام برسانید

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار