مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

برگزاری رزمایش در هفته دفاع مقدس برای مردم جذابیت دارد

«اصغر عباسقلیزاده» گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به دلیل جذابیت می‌تواند منجر به استقبال مردم شود، برگزاری رزمایش است.
کد خبر: ۳۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ - 13August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مؤید این مطلب است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند ما در دفاع مقدس ابهت استکبار جهانی را درهم شکستیم و در نطقی دیگر عنوان کرده‌اند که انقلاب‌مان در دفاع مقدس صادر شد.

این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی آن هشت سال غرورآفرین را مایه‌ افتخار می‌دانند و از دفاع‌ مقدس به‌ عنوان گنج نام می‌برند، عنوان کرد: در تاریخ خوانده و شنیده‌ایم که چگونه در دوران حکومت‌های قبلی کشورها از ایران جدا شدند ولی در انقلاب اسلامی ما یک وجب از خاکمان را هم به دست بیگانگان ندادیم و در برابر یک دنیا ایستادیم.

وی با بیان اینکه در طول سال ایام کوتاهی برای ارائه دستاوردهای دفاع‌ مقدس فرصت وجود دارد، تاکید کرد: باید از این فرصت محدود نهایت استفاده را کرد و با بازآفرینی اقتدار و افتخارآفرینی گذشتگان وابستگی به شرق و غرب را از اذهان پاک کرد.

عباسقلی‌زاده خواستار نقش‌آفرینی تمام رده‌های نیروهای مسلح به‌ویژه بسیج مردمی در بزرگداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس شد و گفت: باید با احساس تکلیف شرعی وارد صحنه شویم تا بلکه گوشه‌ای از زحمات و رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را به تصویر بکشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه علی‌رغم زحمات صورت گرفته برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، همچنان جای کار زیادی برای تکمیل این مجموعه باقیست، افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی می‌تواند پاتوقی برای جوانان مشتاق آشنایی با ابعاد جنگ تحمیلی و پیشکسوتانی شود که می‌خواهند خاطرات‌شان را زنده کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و یادآور شد: این اقدام می‌تواند فرصتی برای تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی شود.

عباسقلی‌زاده بر برگزاری رزمایش در بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید و آن را برنامه‌ای جذاب برای جذب مردم و انعکاس واقعیت‌های جنگ تحمیلی خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها