منابع امنیتی صهیونیستی:

اسراییل خود را با غزه گلاویز نکند

منابع امنیتی در فلسطین اشغالی می‌گویند، افزایش همه جانبه قدرت گروه‌های فلسطینی از جمله عوامل چشم پوشی رژیم صهیونیستی از حرکت به سوی هر جنگ احتمالی است.
کد خبر: ۳۵۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ - 13August 2019

منابع امنیتی صهیونیستی: اسرائیل از جنگ با غزه اجتناب می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس شبکه تلویزیونی نیمه دولتی «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از محافل امنیتی و نظامی این رژیم اظهار داشت: اسرائیل علی‌رغم حوادث امنیتی اخیر در غزه به دنبال تشدید تنش با فلسطینی‌ها نیست. بنابراین تلاش می‌کند تا هر زمان ممکن رویارویی را به تعویق اندازد.

«روئی شارون» تحلیلگر مسائل نظامی این شبکه با استناد به منابع مذکور حوادث اخیر در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی را وخیم‌ترین و جدی‌ترین حادثه امنیتی از زمان آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2014 توصیف کرد و گفت: معلوم نیست حماس عمدا از این حوادث چشم پوشی می‌کند یا طرفی محلی در غزه جدا از حماس در این حوادث نقش دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، این در حالی است که شهرک نشینان جنوب سرزمین‌ اشغالی در مجاورت مرز با غزه، از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اسرائیل یک سیستم گنبد آهنین در مرز با غزه برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها مستقر کرده است.

در همین زمینه روزنامه جروزالم پست به نقل از منابع امنیتی رژیم صیهونیستی تاکید کرد، تلفات جنگ آتی چه از نظامیان و چه غیرنظامیان بسیار بالا تخمین زده می‌شود، زیرا جنگ آتی بین اسرائیل و نوار غزه خیلی دور نیست.

این روزنامه به آمادگی کامل ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای جنگ اشاره کرده و گفت: نیروهای ارتش سطح آموزش خود را بالا برده‌اند و همچنین مقادیری سلاح و مهمات به این منظور ذخیره شده است که چهار برابر ذخیره قبل از جنگ اخیر علیه غزه است. سرویس اطلاعات نظامی این رژیم هم صدها هدف را آماده کرده است.

جروزالم پست نوشت: مقاماتی از ارتش اسرائیل بر لزوم پیروزی قاطع اسرائیل در هر جنگ آتی با دشمنانش تاکید کردند و فرقی نمی‌کند حماس در نوار غزه یا حزب الله در شمال باشد.

این روزنامه گفت: آوی کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل اولویت را به جبهه جنوبی داده است، زیرا احتمال بیشتری درباره انفجار اوضاع در آنجا وجود دارد و از همین رو اخیرا یک واحد اداری را برای تشکیل فهرستی از اهداف احتمالی در نوار غزه برای زمان جنگ تاسیس کرده است.

علاوه بر این، اسرائیل بیش از یک سد زیرزمینی را برای دفع حملات حماس و جهاد اسلامی از طریق تونل‌ها در امتداد مرز 65 کیلومتری بنا کرده است. با توجه به منابع ارشد تل آویو که جزوزالم پست به آنها استناد کرده است، تل‌آویو بخش دریایی دیوار را به پایان رسانده است که هدف آن متوقف کردن هرگونه حمله توسط غواص‌های حماس است.

جروزالم پست نوشت: ارتش اسرائیل می‌داند جنگ آتی شامل حمله زمینی فراگیر هم خواهد شد، زیرا جنگ هوایی به تنهایی حماس را وادار به تسلیم نخواهد کرد. در این حالت اسرائیل هزاران سرباز را با تانک و نفربر و تحت پشتیبانی هوایی بزرگ و آتش بار قایق‌ها به غزه می‌فرستد.

منابع امنیتی تل‌آویو گفتند: در عین حال گروه‌های فلسطینی در غزه طی پنج سالی که از جنگ اخیر علیه غزه می‌گذرد دست بسته ننشستند بلکه علم و قدرت خود را در زمینه‌های متعدد مثل پهپادها، سلاح‌های نقطه زن ، موشک‌های ضد تانک، جمع آوری اطلاعات محرمانه و زیرساخت‌های دفاعی و تهاجمی زیرزمینی، سامانه‌های پدافند هوایی و غیره افزایش دادند. علاوه بر اینکه این گروه‌ها زرادخانه موشکی خود را هم از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دادند و کاهش قاچاق سلاح از طریق سینا به غزه گروه‌های فلسطینی را به تولید موشک‌های بومی ساز سوق داده است.

جروزالم پست در پایان گزارش خود آورده است: رژیم صهیونیستی انتظار دارد در جنگ آتی جبهه داخلی در معرض حمله بی وقفه موشک‌ها و خمپاره‌ها باشد. از همین رو اسرائیل قدرت خود را در زمینه پدافند هوایی بیشتر کرده و برنامه‌هایی را برای تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین در مرز با غزه آماده کرده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها