در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

بدونِ پیگیری «موسسه فرهنگی پیام آزادگان» مراسم بزرگداشت آزادگان برگزار نمی‌شود

فریبرز خوب‌نژاد با گلایه از عدم همکاری لازم بنیاد شهید و دیگر سازمان‌ها و نهادها در برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان به کشور به عنوان یک مناسبت ملی گفت: جای تاسف و گلایه دارد که اگر سال‌ها قبل ستاد آزادگان و چندسال اخیر موسسه پیام آزادگان پیگیر این کار نبودند، این مراسم اصلا برگزار نمی‌شد.
کد خبر: ۳۵۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰ - 17August 2019

موسسه پیگیر نباشد مراسم سالروز ورود آزادگان برگزار نمی‌شودگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور روز پر افتخاری را در تاریخ ایران رقم زد، رزمندگانی که ماه‌ها و سال‌ها در چنگال نیروهای بعثی رنج اسارت را تحمل کردند با رفتار و منش خود صحنه‌های بی بدیلی از فرهنگ آزادگی و بردباری را رقم زدند و با بازگشت خود شادی را در دل مردم جاری کردند. در ایام سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، خبرنگار دفاع‌پرس پای صحبت‌های «فریبرز خوب نژاد» از آزادگان دوران دفاع مقدس و جانشین موسسه فرهنگی پیام آزادگان نشست تا از مشکلات جامعه آزادگان به عنوان گروهی از ایثارگران کشور بشنود. در ادامه مصاحبه این آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس را می‌خوانید.

سالگرد ورود آزادگان روزی ملی و تاریخی است

سالگرد ورود آزادگان علاوه بر اینکه در تاریخ سیاسی ایران واقعه بسیار مهمی است، در اصل پایان خوش هشت سال دفاع مقدس و 10 سال اسارت آزادگان است. جنگ که تمام شد ما رسما 40 هزار اسیر در دل دشمن داشتیم. دشمن از مرزها بیرون رفت و شهرها پس گرفته شد و کشور داشت در وضعیت عادی قرار می‌گرفت. اما بسیاری از فرزندان در دل دشمن بودند؛ دشمنی که رفتارش قابل پیش‌بینی نبود. بنابراین نباید به سالگرد ورود آزادگان نگاه مناسبتی داشت و این نگاه باید انقلابی، ملی و تاریخی باشد.

موسسه پیگیر نباشد مراسم سالروز ورود آزادگان برگزار نمی‌شود

درست است که در این روزها آزادگان به برنامه‌های مختلفی دعوت می‌شوند ولی ما باید فضا را به سمتی ببریم که دستگاه‌های رسمی و دولتی مانند وزارت ارشاد، نیروهای مسلح و... برای انجام مراسم این روز دغدغه داشته باشند. کلاً فضای عمومی کشور باید همانند مناسبت‌های هفته دفاع مقدس، روز مقاومت و پیروزی و فتح خرمشهر که نقاط عطفی در تاریخ ما هستند، بشود. جای تاسف و گلایه دارد که اگر سال‌ها قبل ستاد آزادگان و چندسال اخیر موسسه پیام آزادگان پیگیر این کار نبودند، این مراسم اصلا برگزار نمی‌شد. می‌توان گفت این روز، روزی است که مردم ایران به معنای واقعی شاد شدند و یادآوری این شادی برای ملت ایران در فضای امروز جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

در همه استان‌های کشور برای سالروز ورود آزادگان برنامه داریم

ما برای سی‌امین سالگرد ورود آزادگان که سال آینده است قطعا برنامه‌های مفصلی خواهیم داشت؛ اما تصمیم گرفته‌ایم امسال به نسبت سال‌های گذشته، مراسم را قدری پرشورتر برگزار کنیم. ما حتی بنا را بر این گذاشته‌ایم که شاید هیچ دستگاهی در این امر ما را یاری نکند و حتی بنیاد شهید هم ممکن است برنامه‌ای نداشته باشد، حال آن‌که ما بنیاد شهید را در راستای اهداف انقلاب، رهبری و انقلاب خدمتگزار به جامعه هدف خود می‌دانیم. امسال وظیفه خودمان دانستیم تا با تمام توان خود برای این مراسم برنامه داشته باشیم و برای همین منظور به همه استان‌هایی که نمایندگی داریم، بخشنامه ارسال کردیم که سالگرد امسال را به‌صورت اردو یا همایش در همه استان‌ها برگزار نمایند و در این راستا حتماً با رسانه‌ها، نمازجمعه و... ارتباط برقرار نموده و از گلزار شهدای آزادگان دفاع مقدس غبار روبی نمایند.

در این برنامه‌ها بر روی 2 هدف کلی تمرکز کرده‌ایم؛ یک هدف ترویج ایثار و شهادت در بخش رسانه و تزریق آن به عموم جامعه و هدف دوم مربوط به جامعه آزادگان و برگزاری همایش‌های استانی است. در این کار دست تمام کسانی ‌که تمایل به همکاری داشتند را صمیمانه می‌فشاریم. با این پیش فرض ما همه آزادگان استان‌ها را بسیج کرده‌ایم که در این راستا برنامه‌های شاد و مفرح و انقلابی و مطابق با شئونات اسلامی در همه استان‌ها برگزار کنند و با توجه به گزارشی که تا الان به ما رسیده نزدیک به ۲۸ استان برنامه‌های خود را به صورت عینی و مصداقی ارسال کرده که جای خوشحالی دارد. همکاران عزیز ما در استان‌ها که این برنامه‌ها را سازماندهی می‌کنند، مانند خیلی از دستگاه‌ها جز در چهار استان، نیرو، امکانات و ساختمان ندارند و در بقیه استان‌ها آزادگان به صورت خودجوش در یک فضای کاملا جهادی و انقلابی کار می‌کنند.

اعزام بیش از هزار نفر از خانواده آزادگان متوفی به مشهد

در جلسات هیئت مدیره موسسه، بحث رسانه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت مورد تاکید مدیر عامل محترم موسسه بوده و ایشان هم به بنده و هم به کل مدیران موسسه و هیئت مدیره تاکید کرده‌اند که امسال باید در حوزه مراسم سالگرد به شکل اردو یا به شکل همایش تا جایی که می‌شود در خدمت آزادگان باشیم. من در اینجا از دکتر قاسمی تشکر می‌کنم که بر بحث اردوی آزادگان عزیز تاکید داشتند؛ طوری که تا الان بیش از هزار نفر از خانواده‌های آزادگان شهید و متوفی به مشهد مقدس مشرف شدند.

ادامه دارد...

141

نظر شما
پربیننده ها