نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

والدین شهدا نماد مقاومت هستند

«سیدمحمدعلی آل‌هاشم» گفت: خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران آنان، نماد مقاومت هستند که در راه اعتقادات‌شان عزیزانشان را فدای اسلام، انقلاب و وطن کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ - 14August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز امروز در آیین بهره‌برداری از حرم مطهر شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان اظهار داشت: وظیفه‌ اصلی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس حفظ و ترویج عزت، شرف و اقتداری است که در سایه‌ از خودگذشتگی شهدا، ایثارگران و جانبازان در 8 سال مقاومت جانانه به دست آمده و امروز از آن با افتخار یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 23 مرداد سال 1350 در چنین روزی با توطئه‌ انگلیسی بحرین از ایران جدا شد و به پایتخت نظامی بریتانیایی‌ها مبدل گشت و اکنون نیز کشوری وابسته به استکبار تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحرین به‌عنوان استان چهاردهم ایران اگر از کشورمان جدا نمی‌شد امروز شاهد برتری چشمگیری در خلیج فارس بودیم، اذعان داشت: بر اساس مقررات بین‌المللی اگر بحرین جزوی از خاک ایران باقی می‌ماند و با خیانت رژیم پهلوی و عزت فروشی‌شان از بین نمی‌رفت، اکنون 70 درصد خلیج فارس و به تبع آن 70 درصد منابع گازی و نفتی‌اش متعلق به ما بود.

وی عنوان کرد: با جدایی بحرین صنعت مرواریدی که می‌توانست در اختیار ایران قرار گیرد از دست دادیم و در کنار آن حق عبور از آبی که کشورها باید به ایران پرداخت می‌کردند کاهش یافت.

آل‌هاشم با اعلام اینکه اگر بحرین از ایران جدا نمی‌شد اکنون می‌توانستیم از خلیج فارس به‌عنوان اهرم فشاری علیه دشمنان استفاده کنیم، ابراز داشت: به خاطر خیانتی که وابستگان به آمریکا در سال 1350 انجام دادند اکنون شاهد حضور ناوهای آمریکایی در منطقه‌مان هستیم.

وی یادآور شد: امروز در سالروز مقاومت 33 روزه لبنان در برابر تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز قرار گرفته‌ایم که با رشادت نیروهای حزب‌الله منجر به شکست و تسلیم اسرائیل جعلی شد و هیمنه‌ 60 ساله‌شان را شکست.

امام جمعه تبریز با تشکر از زحمات مسئولان فعلی و سابق برای بهره‌برداری از حرم مطهر شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان، گفت: رژیم طاغوت به سادگی بر بحرین و منافع آن بدون جنگی چشم پوشید، اما رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در برابر حملات مستکبران و دست نشانده‌هایشان ایستادند و خون دادند تا وجبی از خاک کشور را به دست دشمنان ندهند.

وی تاکید کرد: باید عزتی را که در سایه‌ی خون شهدا و رشادت رزمندگان به دست آمده را حفظ کنیم و از طرق مختلف مثل چاپ کتب، ساخت فیلم و سریال و برگزاری یادواره شهدا این فرهنگ را ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس کارهای زیادی می‌شود انجام داد، ابراز داشت: از جمله این اقدامات برگزاری اردوهای راهیان نور، بازدید نسل جوان از مناطق عملیاتی و تجلیل از خانواده شهدایی است که مجسمه‌های زنده مقاومت هستند.

وی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی را مورد خطاب قرار داد و متذکر شد: اصل میراث فرهنگی حفظ آثار شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها