سردار سلیمانی:

روحیه مقاومت ملت ایران کانون توجه کشورهای اسلامی است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روحیه مقاومت ملت ایران کانون توجه کشورهای اسلامی است، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمند استفاده از الگوی اقتصاد اسلامی هستیم.
کد خبر: ۳۵۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ - 14August 2019

روحیه مقاومت ملت ایران کانون توجه کشورهای اسلامی است / برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمند الگوی اقتصاد اسلامی هستیمبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور پیش از ظهر امروز در نشست مجمع عالی بسیج استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، استان مازندران را از استان‌های نمونه و موفق در بخش محرومیت‌زدایی برشمرد و اظهار داشت: در دهه فجر سال گذشته بسیج 40 هزار پروژه محرومیت زدایی را در کشور کلید زد که سپاه کربلا هر ماه با بهره برداری بخشی از این پروژه‌ها بسیار موفق عمل کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای پیشنیه تاریخی و فرهنگی غنی در تاریخ ایران و اسلام است، خاطر نشان کرد: ظرفیت مجمع عالی بسیجیان برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بسیار مناسب است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به برنامه‌ریزی سنگین استکبار جهانی با فرماندهی و مدیریت آمریکای جهانخوار علیه جمهوری اسلامی ایران در طی این 40 سال اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی یک جبهه گسترده و بزرگ علیه انقلاب اسلامی تشکیل داد و با استفاده از حکام مرتجع منطقه برای کند کردن حرکت انقلاب اسلامی و جلوگیری از تبدیل شدن ایران اسلامی به یک الگو برای جهان اسلام و در دنیا  در حال تلاش است.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه ملت ایران توانست با پیروزی و ثبات قدم وارد پنجمین دهه انقلاب اسلامی خود بشود، اظهار کرد: ملت ایران در حالی اربعین انقلاب را پشت سر گذاشت که در یک موقعیت ویژه و استنثایی قرار داد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در همین رابطه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را مهم دانست و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی برای ما در مراحل پیش‌رو است تا موفقیت‌های انقلاب اسلامی در آن تثبیت و گسترش پیدا کند.

سردار سلیمانی با اشاره به الزامات پیشبرد سند گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر ملت به این الزامات توجه نکرده بود ما هم اکنون شاهد موفقیت‌ها در کشور نبودیم.

این مسئول به مولفه‌های قدرت ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، دفاعی و علمی و فناوری دارای مولفه‌های قدرت است و تمام ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک قدرت استثنایی دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین مردم سالاری دینی را مهم‌ترین مولفه قدرت در بخش سیاسی دانست و تاکید کرد: مشابه مردم سالاری جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد.

سردار سلیمانی به برگزاری انتخابات در کشور اشاره و اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در مقایسه با دموکراسی مصطلح کشورهای جهان، مشارکتی ستودنی است.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین قانون اساسی ایران قانونی مترقی و اسلامی است که به نام مکتب سیاسی جمهوری اسلامی به دنیا عرضه می‌شود.

این مسئول قدرت فرهنگی ایران را ستایش برانگیز برشمرد و با اشاره به سابقه تاریخی ایران افزود: حضور چشمگیر مردم در مناسبت‌های مذهبی و دینی نشان دهنده روح ایرانی اسلامی در ملت ایران است.

سردار سلیمانی قدرت فرهنگی را الگوی جهان اسلامی خواند و ادامه داد: با توجه به روحیه مقاومتی که در ملت ایران وجود دارد کانون توجه کشورهای اسلامی  است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به تشریح  قدرت دفاعی ایران پرداخت و افزود: ایران از نظر قدرت دفاعی جز هشت کشور برتر دنیا است که تعجب جهانیان را برانگیخت؛ هرچند قدرت نظامی براساس محاسبات مادی و تکنولوژی است اما در واقع قدرت ملت ایران قدرت معنوی اسلامی این کشور است.

سردار سلیمانی با اشاره به قدرت علمی و فناوری و بیان اینکه ایران از نظر قدرت سدسازی در رتبه دوم جهان است، اضافه کرد: قدرت اقتصادی ملت ایران منحصر به فرد است و از لحاظ ذخایر فسیلی رتبه یک در دنیا را دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ظرفیت عظیم نیروهای جوان تحصیلکرده و مردمی و نیز موقعیت جغرافیایی را مهم‌ترین ویژگی ممتار کشور برشمرد و ادامه داد: همه زیرساخت‌های اقتصادی در کشور مهیا است اما اگر امروزه دچار مشکلات اقتصادی هستیم دلیلش کم توجهی به ویژگی‌های حکومت دینی مردم سالاری و فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب و نیز اجرا نکردن دستورات کامل رهبر معظم انقلاب است که شاهد بیکاری و کاهش ارزش پولی و ... در کشور هستیم.

به گفته وی توجه به الگوی توسعه غیربومی از نوع غربی و الگوی توسعه بانک جهانی ایران را دچار مشکلات اقتصادی کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه بنا نیست مثل آمریکایی‌ها و نئولیبرالها برای مدیریت اقتصادی اقدام کنیم، تأکید کرد: باید برای رفع مشکلات اقتصادی از الگوی اقتصاد اسلامی استفاده کنیم که در این الگو هیچ خلا تئوریکی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دفاع از ارزش‌ها، افتخارات استان به صورت برجسته به چشم می‌آید، گفت: جهان اسلام همواره مورد تاخت و تاز قرار گرفته و هیچ وقت از حملات فارغ نبوده، هیچ روزی را بدون تجاوز، قتل و غارت مسلمانان توسط اروپایی‌ها  و آمریکایی‌ها نبوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به روحیه مقاومت مردم ایران که  الگویی برای بشریت است، اشاره کرد و گفت: روحیه مردم لبنان، عراق و فلسطین را ببینید، همینطور مردم انصارالله، حجاز زیر اراده آهنین نیروی مردمی مظلوم و در محاصره قرار گرفته است، اسلام در اروپا و آمریکا گسترش پیدا کرده و امروز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تنها هستند آنها حتی روی مسیر واحد توافق نخواهند داشت و اختلاف‌نظر دارند، آدم متجاوز  و کودک‌کش همیشه دچار مشکلات راهبردی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران توانست موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد و مردم مازندران هم در این موفقیت‌ها نقش داشتند، افزود: باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ما وظیفه داریم خدمت‌گزار مردم باشیم هم سازمان‌دهی کمک کنیم تا مردم راحت در صحنه بیایند و ایفای نقش کنند.

سردار سلیمانی اضلاع چهارگانه خدمت را سپاه و بسیج، دستگاه‌های مسئول، مردم و خیران و کارآفرینان دانست و افزود: بسیج وظیفه‌اش این است تا  مسیر را از طریق مجامع استانی سازماندهی کند.

وی با اشاره به راهکار رهبری که مردمی کردن اقتصاد است، افزود: زمانی که مردم در دوران دفاع مقدس آمدند در سخت‌ترین صحنه موفقیت به‌دست آمد، تمام موفقیت‌های ما مستقیم ریشه در دفاع مقدس دارد، فرصت برای مردم باید، به همین طریق فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها