مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر:

اولین پاسخ به متجاوزان عراقی توسط خلبانان پایگاه ششم شکاری بوشهر بود

سردار غلامعلی کفاش  با بیان اینکه پایگاه ششم شکاری بوشهر جایگاه مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشته است، گفت: خلبانان پایگاه هوایی بوشهر پس از حمله صدامیان به ایران اسلامی، نخستین پاسخ به متجاوزان دادند که باید این توانمندی و جایگاه به جامعه معرفی شود.
کد خبر: ۳۵۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ - 15August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سردار غلامعلی کفاش مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌ریزی کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با تاکید بر توجه به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نسل‌های آینده اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و حماسه رزمندگان اسلام در دفاع مقدس رسالت و وظیفه همگانی است.

وی با تاکید بر نقش مهم برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری دستگاه‌های متولی در طول سال در مناطق مختلف استان بوشهر یادواره شهدا برگزار می‌شود که همکاری و مشارکت مردم در این مراسم ستودنی است.

کفاش با بیان اینکه استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تاثیرگذاری داشت عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس استان بوشهر بیش از دو هزار شهید، شش هزار جانباز و 442 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با تاکید بر حفظ و ماندگاری حماسه عظیم مردم استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس افزود: این رشادت‌ها و حماسه آفرینی نباید دستخوش فراموشی و تخریب شود بلکه این حماسه آفرینی‌ها باید در ادوار تاریخی مختلف به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به اینکه رزمندگان این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی در هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشتند، افزود: جزیره خارک در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ایام این دوران بمباران هوایی شد ولی مردم در جزیره با اقتدار ماندند و نگذاشتند خللی در صادرات نفت و اقتصاد کشور ایجاد شود.

کفاش با تاکید بر معرفی جزیره خارک به عنوان جزیره مقاوم هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به نقش جزیره استراتژیک خارک در هشت سال دفاع مقدس که اکنون میزبان کاروان‌ اردوهای راهیان نور دریایی است باید به عنوان جزیره مقاوم هشت سال دفاع مقدس معرفی و ثبت شود.

وی با بیان اینکه پایگاه ششم شکاری بوشهر جایگاه مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشت، افزود: خلبانان پایگاه هوایی بوشهر پس از حمله صدامیان به ایران اسلامی، نخستین پاسخ به متجاوزان دادند که باید این توانمندی و جایگاه به جامعه معرفی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: بمباران نیروگاه اتمی بوشهر از اوائل جنگ تحمیلی تا پایان دفاع مقدس از دیگر مکان‌هایی است که دائم مورد حمله هوایی دشمن قرار می‌گرفت و شهدایی از نیروگاه تقدیم انقلاب شد.

کفاش تاکید کرد: باید جایگاه استان بوشهر در هشت دفاع مقدس که مغفول مانده به جامعه بیش از پیش معرفی و شناسانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار