روزنامه کویتی: ظریف فردا به کویت سفر می‌کند

یک روزنامه کویتی از سفر یک روزه وزیر خارجه ایران به کویت برای دیدار با مقامات این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 16August 2019

روزنامه کویتی: ظریف فردا به کویت سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران فردا (شنبه) در سفری یک روزه به کویت می‌رود.

روزنامه کویتی «القبس» به نقل از برخی منابع آگاه با اعلام این خبر نوشت که ظریف در این دیدار با مقامات سیاسی کویت دیدار و با «صباح الخالد» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو‌های دوجانبه خواهد داشت.

محمدجواد ظریف عصر یکشنبه بیستم مرداد به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری به دوحه رفت و در مدت دو روز حضورش در قطر با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود، ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات این روز‌های منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. ظریف در پایان این سفر در گزارشی توئیتری این سفر را سازنده خواند و بار دیگر تأکید کرد که ملت‌های منطقه قادر به تضمین امنیت منطقه خلیج فارس هستند.

پیشتر سید «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز خرداد ماه به سه کشور حوزه خلیج فارس سفر کرد و این سفر از روز یکشنبه پنجم خرداد ماه آغاز شد و معاون ظریف در اولین ایستگاه این تور منطقه‌ای به مسقط رفت و از آنجا به کویت و در آخرین مقصد هم به دوحه سفر کرد و درباره آخرین تحولات منطقه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و تلاش این کشور و برخی حامیانش برای ایجاد تنش در منطقه با مقامات این کشور‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به سفر‌های قریب‌الوقوع ظریف به منطقه و اروپا گفته بود که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشور‌های منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها