امام جمعه بردخون:

فضای مجازی جای تخریب، تهمت و افترا نیست

حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی گفت: هجمه و حمله به مقدسات در فضای مجازی یعنی به جنگ شهدا رفتن، در صورتی که فضای مجازی جای طرح مشکلات و خواسته‌های مردم است و جای تخریب، تهمت و افترا نیست.
کد خبر: ۳۵۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ - 16August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌ا‌لاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی امام جمعه بردخون در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: عید سعید غدیرخم یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد اسلامی و روز کامل‌شدن دین و تمام‌شدن نعمت است.

امام جمعه بردخون با اشاره به ریزش مسلمانان پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) و تأکید بر اینکه هوشیار باشیم تا تاریخ تکرار نشود، به مردم‌سالاری دینی از نگاه امام علی اشاره کرد و افزود: احترام به مردم و تأکید بر حفظ حقوق آنان، صداقت با مردم، مشورت با مردم، مردم‌گرایی و انتقادپذیری از وظایف مسؤولان نسبت به مردم است.

وی اضافه کرد: حضرت امام علی(ع) برای ادامه حکومت، مردم را با شعارهای توخالی سرگرم نمی‌کرد، ضرورت دارد کارگزاران نظام اسلامی مسائل جامعه و حکومت را شفاف به مردم بگویند، زیرا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آرزوی مردم این است که مدیران و کارگزاران به صورت شفاف با مردم سخن گویند.

خطیب جمعه بردخون مشورت را یکی از حقوق مردم دانست و گفت: انتقاد سازنده و منصفانه حق مردم است و هرکس که تحمل انتقاد را ندارد نباید مسئولیت بپذیرد، پس مردم باید در رسانه ملی با آزادی کامل مسئولان را به نقد بکشند تا آنان بهترین حامیان دولت شوند، هرچند برخی از انتقاد ناراحت می شوند و آن را بزرگ‌نمایی، تخریب و سیاه‌نمایی می دانند.

رکنی‌حسینی به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی به راحتی تخریب، تهمت و تشویش اذهان عمومی صورت می گیرد که این از گناهان کبیره است زیرا طرح شبهات در فضای مجازی و انحراف ذهن نسل جوان جایز نیست.

وی اضافه کرد: امروزه فضای مجازی جولانگاه تخریب و هجمه به مقدسات شده است اما فضای مجازی جای تشویش اذهان عمومی و هجمه به مسائل شرعی نیست و باید جلوی این افراد گرفته شود و نباید در برابر آنان سکوت کرد.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: هدف مخربان در فضای مجازی تضعیف پایه‌های اعتقادی نسل جوان و نوجوان است که تیشه به ریشه اسلام می زنند و از برخی دوستان گلایه داریم که پاسخی نمی دهند و با محافظه‌کاری برخورد می کنند و باید با قاطعیت و صداقت به آنان پاسخ گویند.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: هجمه و حمله به مقدسات در فضای مجازی یعنی به جنگ شهدا رفتن، در صورتی که فضای مجازی جای طرح مشکلات و خواسته‌های مردم است و جای تخریب، تهمت و افترا نیست.

رکنی‌حسینی به مناسبت‌های هفته آتی اشاره کرد و با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج گفت: برائت از استکبار و مشرکین دنیا وظیفه همه مسلمانان بویژه حاجیان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار