معاون استاندار استان مرکزی عنوان کرد؛

لزوم فراخوان جمعی برای طراحی المان میدان شهدای اراک

«مهدی زندیه وکیلی» گفت: نیاز است یک فراخوان بزرگ در راستای کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی انجام شود و طراحی المان میدان شهدای اراک به اشتراک گذاشته شود.
کد خبر: ۳۵۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 18August 2019

برای طراحی المان میدان شهدای اراک فراخوان گذاشته شود«مهدی زندیه وکیلی» معاون عمرانی استاندار استان مرکزی در حاشیه صد‌و‌پنجاه و دومین جلسه ستاد کنگره شهدای استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی با اشاره به فعالیت ها و نقش کارگروه عمرانی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی اظهار داشت: در کارگروه عمرانی کنگره به موضوعاتی که به این کارگروه ارتباط دارد به طور تخصصی و کارشناسی پرداخته شده است.

زندیه‌وکیلی با اشاره به لزوم استفاده از مواد اولیه و مصالح مناسب برای تولیدات و سازه های عمرانی کنگره گفت: به جهت حساسیت کار شهدا نیاز است مثلا برای ماندگاری المان‌ها از فلز استفاده شوند که از هرگونه تخریب و فرسودگی به دور باشند و ماندگاری آن به طور ویژه قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: از هرگونه طراحی المان برای میدان های سطح شهر اراک استقبال می‌کنیم و به طور مثال از المان میدان شهدا ناراضی هستیم چرا که متناسب با فرهنگ غنی استان مرکزی و اراک نیست.

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ای دقیق برای نصب المان های کنگره اضافه کرد: در زمان مشخصی باید تعویض المان میدان شهدا صورت پذیرد و شهرداری اراک باید در این خصوص اهتمام جدی تری داشته باشد.

زندیه‌وکیلی گفت: برای اینکار نیاز است یک فراخوان بزرگ در راستای کنگره شهدای استان انجام شود و طراحی المان میدان شهدای اراک به اشتراک گذاشته شود.

این مسئول با اشاره با اینکه باید در احداث یادمان های شهدای گمنام نوآوری داشت و از ایده‌‌های جدید استفاده کرد خاطرنشان کرد: برای احداث یادمان شهید گمنام اگر می خواهیم چیز جدیدی اتفاق بیفتد باید مکان مناسبی در ورودی شهر تدارک دیده شود تا مسئولین هنگام ورود به شهر از آن بازدید داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار