مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس اوج ایثار، وحدت و حضور مردم در صحنه‌های نبرد بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: دفاع مقدس اوج ایثار، وحدت و حضور مردم در صحنه نبرد و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان بود.
کد خبر: ۳۵۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ - 18August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس اوج حضور مردم، ایثار و وحدت مردم در صحنه نبرد برای  دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان بود.

 وی با بیان اینکه مردم ایران در سال های دفاع مقدس از جان و مال خود در راه خدا جهاد کردند، گفت: در دوران دفاع مقدس بی‌نظیرترین ایثارها و جان فشانی برای حفظ انقلاب اسلامی انجام شد.

سلامی گفت: امروز اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی، مرهون آن ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها است و ما وظیفه داریم تا ارزش‌های دفاع مقدس را زنده نگاه داشته و در جامعه ترویج کنیم.

این مسئول با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند مجاهدت در راه خدا و ایثارگری و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است، عنوان کرد: امروز جامعه ما هدف حمله دشمنان  در جنگ روانی، فرهنگی و اقتصادی با دشمن قرار دهیم و ما وظیفه داریم ارزش‌های را زنده نگه داریم و ترویج دهیم.

وی ادامه داد: امروز دوری از ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان یک تهدید جدی است و ترویج ایثار، شجاعت، ایمان در جوانان مانع از رسیدن اهداف دشمنان می شود.

«علیرضا خجسته‌پور» معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در این جلسه اظهار داشت: 8 سال از زندگی مردم ایران به صورت مستقیم درگیر جنگ بوده و آن چه زیبایی دفاع مقدس را نمایش می‌دهد  8 سال  اوج نمایش ارزش‌های مادی و معنوی بوده است.

وی گفت: یکی از مهمترین ارزش‌هایی که در کشورهای دنیا به آن پرداخته می‌شود بحث مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و همگان در دوران دفاع مقدس اوج حضور و مشارکت اجتماعی و مردمی در جبهه و پشت جبهه‌ها را دیدند.

این مسئول ادامه داد: امروز شیوه‌های جنگ  دشمن با ما عوض شده و ما برای پیروزی در برابر جنگ نرم دشمن باید وحدت و همدلی داشته باشیم.

خجسته پور گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس علاوه برای جهاد اصغر، جهاد اکبر و مبارزه با نفس را داشتند که ما هم باید امروز در برابر هجوم دشمنان ایثار، صداقت و مبارزه با نفس را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: شناخت جوانان از جنگ کلیشه‌‌ای شده و ما نیاز به بازخوانی جدی از دوران دفاع مقدس برای جوانان داریم و باید با روش‌های نوین، ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس را به جوانان و نسل حاضر جامعه نشان دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بیان داشت: وظیفه ما به عنوان بازماندگان از شهدا باید تلاش کنیم رزمندگان و ایثارگران که در دوران دفاع مقدس ارزش آفرینی کردند در قالب سرکشی‌ها، داستان‌ها، تجلیل‌ها، همایش‌ها، تدوین خاطرات و... تجلیل و زنده نگه داشته شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در برنامه ریزی و برگزاری برنامه هفته دفاع مقدس مشارکت و برنامه‌ریزی فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار