سردار دهقان:

ایران جزو اثرگذار‌ترین کشورهای جهان در معادلات پیچیده جهانی است

وزیر دفاع گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور و آگاهی مردم به مقتدر‌ترین کشور منطقه تبدیل شده و در معادلات پیچیده جهانی جزء اثرگذار‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ - 09December 2014

ایران جزو اثرگذار‌ترین کشورهای جهان در معادلات پیچیده جهانی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع طی سخنانی با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان ایران اسلامی تصریح کرد: مهمترین ویژگی دانشجویان در طول تاریخ که به صورت بارزی خود را نشان داده است آزاد اندیشی، آزادیخواهی و ظلمستیزی است.

وی افزود: دانشجویان ایران اسلامی در مسیر پایبندی به آرمانهای مقدس خود در قبل از انقلاب و در برابر رژیم ستمشاهی شکنجه، زندان و شهادت را در کارنامه درخشان خود دارد و ۱۶ آذر به همین دلیل گرامی داشته میشود.

سردار دهقان، کسب دانش و مجهز شدن به سلاح علم برای خدمت به جامعه، توسعه و پیشرفت را از دیگر ویژگی دانشجویان برشمرد و افزود: دوران دانشجویی از ماندگارترین دوران فرد برای خودش، خانواده و حتی جامعه محسوب میشود.

وی با اشاره به مبارزات دانشجویان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات و فعالیتهای آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تمامی نهادهایی که بعد از انقلاب شکل گرفته و منشأ خدمات بزرگ شدهاند با محوریت دانشجویان دانشگاهها بود؛ که سپاه و جهادسازندگی نمونههای بارز آن هستند.

وزیر دفاع با تبیین نقش دانشگاه در پیشبرد اهداف نظام افزود: امروز دانشجویان در ادامه این مسیر مقدس با همت و تلاش خود وظیفه و مسئولیت پیشبرد کشور در عرصههای علمی و مدیریتی را بر عهده دارند.

وی ظلمستیزی و عدالتخواهی و مبارزه با نظام سلطه را از برجستهترین ویژگی جنبش دانشجویی ذکر کرد و گفت: دانشجویان به مقتضای سن، وضعیت و جایگاهی که دارند هیچگاه زیر بار تهدید و ظلم نرفته و توجیهگر آن نیز نشدند. البته رژیم شاه خیلی تلاش کرد که دانشجو ستایشگر باشند، ولی موفق نشد.

سردار دهقان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، رهبران نظام همین مسیر عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و فساد را تشویق و ترغیب کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو نباید با از دست دادن استقلال فکری به عنصری وابسته و به باشگاه سیاسی تبدیل شوند، افزود: البته قاطبه دانشگاهها و دانشجویان هرگز گرفتار این آفت نشدند و با حفظ استقلال فکری، منشأ خدمات بزرگی برای انقلاب و کشور بوده و هستند.

وزیر دفاع تصریح کرد: ویژگیهای علمی که مقام معظم رهبری برای دانشجویان ترسیم کردهاند همان چیزی است که دانشجویان ما را تعریف میکند. که از آن جمله میتوان به آشنایی و اشراف دانشجویان به محیط و فضای زیست اجتماعی و تاریخی، دشمنشناسی، شناخت دقیق ترفندهای آنان، حرکت در مسیر اهداف و منافع ملی، نمایندگی کردن خواست و اراده مردم و بصیرت و آگاهی اشاره کرد.

سردار دهقان، همراهی و حمایت مردم و اسلامخواهی آنان را از عناصر اصلی قدرتساز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این عنصر موجب شده تا رهبران سیاسی کشور قادر باشند اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را با اقتدار به پیش برند و مرعوب دشمن نشده، لحظهای عقبنشینی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که آقای اوباما اعلام میکند که «اگر ما میتوانستیم، تمامی پیچهای انرژی هستهای ایران را باز کنیم، این کار را میکردیم» اعتراف به این است که نمیتوانند؛ اعتراف به عظمت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حضور و آگاهی مردم به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل شده و در معادلات پیچیده جهانی جزء اثرگذارترین کشورهای جهان به شمار میرود.

سردار دهقان، با تأکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به معاهدات هستهای گفت: ایران در مذاکره با شش قدرت جهانی که پنج تای آنها عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل هستند با استدلال قوی، منطقی روشن و قدرت و عزت از حقوق خود دفاع کرد و بیتردید ملت بزرگ ایران پیروز نهایی این میدان است و تحریمهای ظالمانه، تلاش برای انزوای ایران، اسلامهراسی، شیعههراسی و ایرانهراسی محکوم به شکست خواهد بود.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز ملت و کشور در اوج قدرت و عزت قراردارد و دانشجویان بلندهمت ما باید با توجه به سه رکن فرهنگ، علم و اقتصاد، در پرتو شعار سال و سیاستهای اقتصاد مقاومتی آینده کشور را بیمه کنند و هر روز ملت شاهد شکوه، عزت، رفاه و امنیت بیشتری باشد و این مسیر بیتردید با گامهای بلند همه مردم به خصوص دانشجویان و مراکز علمی و آموزشی کشورمان به سرعت طی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار