عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

گوش کشورهای عربی برای شنیدن پیام ایران باز شده است

«محمدابراهیم رضایی» معتقد است برخی کشورهای عربی که زمانی آمریکا را تکیه‌گاه خود قرار داده بودند، امروز از قوه عاقله خود استفاده کرده و تصمیم دارند در کنار همسایگان خود قرار گیرند.
کد خبر: ۳۵۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ - 21August 2019

گوش کشورهای عربی برای شنیدن پیام ایران باز شده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به تغییر رویکرد کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس نسبت به جمهوری اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها طی سالیان متمادی پروژه ایران هراسی را مدیریت کرده و خود را ناجی و حامی کشور‌های عربی عنوان کرده‌اند و حتی مسائل را به گونه‌ای به آن‌ها تفهیم می‌کردند که باید در مقابل ایران تحت حمایت آمریکایی‌ها باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متقابلا ایران نیز تلاش می‌کرد به آن‌ها تفهیم کند که جمهوری اسلامی به عنوان کشور همسایه به همسایگان خود و به حقوق آن‌ها احترام می‌گذارد و خواهان آرامش در منطقه است.

انهدام پهپاد آمریکایی باعث شد برخی کشور‌های منطقه خود را جمع کنند

وی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات اخیر در تنگه هرمز و خلیج فارس و به خصوص انهدام پهپاد فوق مدرن آمریکایی و تسلیم آن‌ها در مقابل اقتدار همه جانبه جمهوری اسلامی باعث شد بافته‌های گذشته آن‌ها فرو بریزد، عنوان کرد: بعد از این قضایا بود که تمام کشور‌های منطقه که تا پیش از این قصد داشتند زیر سایه آمریکا ایفای نقش کرده و تأثیر خود را در منطقه بزرگنمایی کنند، متوجه شدند جمهوری اسلامی یک قدرت واقعی بوده و آمریکا آنچنان که تا کنون نشان می‌داده اقتدار ندارد و در روز‌های سخت به هم پیمانان خود وفادار نخواهد بود.

رضایی ادامه داد: به همین ترتیب رفته رفته اجماعی که در منطقه علیه ایران ایجاد شده بود از هم پاشید و ابتدا قطر و امارات از آن جدا شدند و بعد از آن عربستان نیز سیگنال‌هایی مبنی بر عدم مشکل در روابط با ایران فرستاد؛ چرا که کاملا احساس کردند هیچ هم پیمانی از خارج از منطقه آن‌ها را حمایت نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: یمن به نسبت کشوری ضعیف در مقابل سایر همسایگان عربی خود می‌نمود، اما امروز این کشور‌ها در مسیر جنگ افروزی علیه یمن درمانده‌اند و راهی جز تغییر مسیر و قرارگیری در کنار همسایگان خود ندارند تا امنیتی در منطقه ایجاد شود که از قبال آن همه بهره‌مند شوند.

کشور‌های عربی چاره‌ای جز قرار گرفتن در کنار همسایگان خود ندارند

وی در ادامه با بیان اینکه برخی کشور‌های عربی تا پیش از این قصد نداشتند پیام ایران را بشنوند، یادآور شد: امروز آن‌ها به آخر خط رسیده‌اند و چاره‌ای جز دل کندن از آمریکایی‌ها و قرار گرفتن در کنار همسایگان ندارند همچنین صهیونیست‌ها نیز متضررتر از گذشته آنقدر خار و ذلیل شده‌اند که امروز توانایی کوچک‌ترین حرکتی در مقابل باریکه غزه که در نقشه جغرافیا چندان قابل مشاهده نیست، ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عربستان عقبه خود را در خاورمیانه از دست داده و به سمت به کارگیری قوه عاقله خود حرکت می‌کند، خاطرنشان ساخت: بهتر است این کشور‌ها هرچه سریع‌تر درخواست مذاکره و اعلام مودت و دوستی با همسایگان خود داشته باشند و به سمت ایران به عنوان یک همسایه و هم پیمان قوی و متعهد حرکت کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار