امیر پوردستان:

در دفاع مقدس از باورهایمان دفاع کردیم/ بصیرت رزمندگان بر سلاح‌شان حاکم بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: 8 سال دفاع مقدس سرشار از رشادت‌های دلاوران ارتشی، سپاهی، بسیجی و نیروی انتظامی است و باید تلاش کنیم تا این نگاه را به نسل آینده منتقل کنیم تا فرهنگ ایثار و حماسه گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸ - 23September 2013

در دفاع مقدس از باورهایمان دفاع کردیم/ بصیرت رزمندگان بر سلاح‌شان حاکم بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از چند کتاب در حوزه دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایثار، فداکاری و گذشت فراوان ملت نستوه و سربلند ایران است، اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی میدارم و از خداوند می خواهم به ما هم لیاقت ادامه دادن راه آن بزرگواران را عنایت بفرماید.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در روایات بسیاری آمده است وقتی که امام حسین (ع) راهی کربلا شدند، نامههای زیادی به این حضرت میرسید و اعلام آمادگی میکردند که ما در خدمت شما هستیم، اما وقتی که ایشان در منزلگاه حاضر شدند و ندای هل من ناصر ینصرنی را سر دادند هیچ کسی پاسخی نداد و آنگاه حضرت فرمودند: «آنها حرف دین میزنند و ظاهر اسلامی میگیرند تا منافعشان به خطر نیفتد اما وقتی روز حادثه پیش بیاید چقدر دینداران کم هستند.» 


امیر پوردستان تصریح کرد: بنده به عنوان کوچکترین سرباز، زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و زمانی که رژیم بعثی عراق با 12 لشگر زرهی و 45 تیپ مستقل و 366 فروند هواپیما مرزهای ما را مورد تجاوز قرار داد، در همراهی با ملت ولایتمدار ایران اسلامی در جبههها شرکت کردند، همانطور که مردم ایران در این جنگ نشان دادند که دین لقلقه زبانشان نیست؛ بلکه دین در عمق جانشان نفوذ کرده است و سلول های بدنشان دین را فریاد میزند و همه این ملت به ندای حسین زمانشان لبیک گفتند و فرزند امام حسین (ع) از جماران ندا داد که هل من ناصر ینصرنی و ملت ایران همه نیز لبیک گفتند و زن، مرد، پیر و جوان لباس رزم پوشیدند تا از تمامیت ارضی این سرزمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. آنها در خون خود غلتیدند اما اجازه ندادند دشمنان نگاه چپی به این سرزمین داشته باشند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان بخشی از فعالیتهای نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی از غرص نهال انقلاب ناخرسند شده بود و لذا به دنبال این بود تا چیزی غیر از اسلام در این مملکت وجود داشته باشد؛ اما موفق نشد و از همان روز اول فعالیتهای ضد نظامانه ی خود را شروع کرد.


امیر پوردستان افزود: دشمنان وقتی از استراتژیهای ناموفق خود به نتیجه نرسیدند، راه جدیدی را شروع کردند و به تمامی نیروهای خود در خارج از کشور فراخوان دادند تا به ایران بیایند و لباس کردی، عربی و بلوچ تن آنها کردند تا بتوانند ناامنی وسیع و گستردهای را در سطح کشور آغاز کنند که مرکز ثقل این اقدامات ضدانقلاب در شمال شرق کشور بود و ما شاهد ناامنی در این منطقه بودیم.
 
وی با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب، سپاه پاسداران تشکیل شد؛ ماموریتهای اطلاعاتی، امنیتی و حفاظت از شخصیتها و مقابله با گروهکها به عهده این نهاد گذاشته شد و ماموریتهای عملیاتی به عهده سپاه نبود؛ اما یگانهایی که برای عملیات و مقابله با ضدانقلاب فعالیت میکردند، لشکرهای نیروی زمینی ارتش بود و به یاد میآورم اولین لشکر، لشکر 84 نیروی زمینی بود که در بانه و سقز استان کردستان و همچنین مریوان مستقر شده بودند، تا با ضدانقلاب مبارزه کنند و این لشکر تنها 30 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب و مقابله با گروهکهای ضد انقلاب در پاوه مستقر شد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بدنه ارتش در زمان رژیم شاه خائن، سالم و همراه با مردم بود، ادامه داد: تیپ 30 در گنبد و لشکر 92 در خوزستان پس از مدت کوتاهی از وقوع انقلاب اسلامی وظیفه دفاع از انقلاب و مقابله با گروهکها را به عهده گرفتند و این حرکات مومنانه را برای دفاع از نظام انجام دادند. همچنین در مدت کوتاه اوایل دفاع مقدس هوانیروز نیروی زمینی ارتش 44 شهید خلبان و کمک خلبان به انقلاب تقدیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ناامنیها و تبادل آتش و خمپاره نیز از سال 59 میان ایران و عراق آغاز شد و از همان موقع وضعیت مرزها از حالت انتظامی به نظامی رسید و زمانی که مرزها به حالت نظامی رسید، لشکرهای 37، 81، 84 و 92 نیروی زمینی ارتش برای مقابله و رویارویی با دشمنان شروع به فعالیت کردند و در مرزهای کشورمان مستقر شدند.
 
امیر پوردستان با بیان برخی اتهاماتی که به ارتش زده می شد، تأکید کرد: اگر ارتش آماده نبود، چگونه در 2 مهر 59 توانست 140 فروند هواپیما را آماده کند و بتوانند هدفها را در عمق خاک عراق نشانه بگیرد؟ مگر آماده کردن 140 فروند هواپیما کار یک یا 2 ساعت است؟
 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه بنده در عملیات والفجر 8 فرمانده گروهان عملیاتی بودم، اظهار داشت: نیروی زمینی در جزیره مجنون، عملیاتی را در 5 محور انجام داد و عراقیها احساس کرده بودند که این، یکی از محورهای اصلی است و فریب خوردند چرا که این موضوع به غواصان ما این امکان را داد که خود را به سواحل فاو برسانند.
 
امیر پوردستان با بیان اینکه هزار قبضه توپ نیروی زمینی ارتش در زمان دفاع مقدس، سپاه پاسداران را حمایت میکرد، گفت: امام خمینی (ره) در سال 68 در یکی از سخنرانیهایشان تعبیرات جالب و بسیار مهمی درباره نیروی زمینی ارتش داشتند و فرمودند: "نیروی زمینی قهرمان در تمامی حوادث نوک پیکان بوده است"؛ کارهای مدنظر حضرت امام(ره) که توسط سربازان نیروی زمینی انجام شده، از روی عشق به رهبری و ولایت بوده است؛ لذا ما این مستندات را باید به نسلهای بعدی منتقل کنیم.
 
وی افزود: 8 سال دفاع مقدس سرشار از رشادتهای دلاوران ارتشی، سپاهی، بسیجی و نیروی انتظامی است و باید تلاش کنیم تا این نگاه را به نسل آینده منتقل کنیم تا فرهنگ ایثار و حماسه گسترش پیدا کند
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به ویژگیهای بیبدیل دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اولین ویژگی دفاع مقدس این بود که ما تنها مدافع حاکمان نبودیم، بلکه از باورمان، قرآن و ولایت دفاع کردیم.
 
امیر پوردستان افزود: دومین ویژگی دفاع مقدس این بود که رزمندگان ما مانند گلادیاتور وارد عرصه جنگ نشدند، بلکه بصیرتشان در سلاحشان حاکم بود، به گونهای که شهید بزرگوار خلبان لشکری از شهدای نیروی هوایی ارتش هنگامی که از دیوار موشکی بغداد عبور کرده بود، حاضر نشد جان مردم را به خطر بیاندازد و به همین دلیل خطر زیادی را انجام داد؛ اما به هیچ وجه به مردم آسیب نزد و زمانی که پل بغداد خالی شد، آن را مورد هدف قرار داد.
 
وی تصریح کرد: ما در این جنگ قصد کشورگشایی نداشتیم و قصدمان تصرف هیچ خاکی نبود؛ بلکه هدفمان تنبیه متجاوز بود، ما در این جنگ برای رسیدن به هدف از هر وسیلهای استفاده نکردیم، هیچ جایی را آتش نزدیم، بلکه به تنهایی در مقابل استکبار و همراهانش ایستادیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش  در پایان خاطرنشان کرد: ایران در جنگ 8 ساله با بمب شرقی و گلوله غربی مورد هدف قرار گرفت و رزمندگانمان رشادتهای زیادی انجام دادند که باید این رشادتها مستندسازی و به نسل آینده منتقل شوند تا آنها بدانند پدرانشان چه کارهایی انجام دادند و چه سختیهایی متحمل شدند؛ البته در این میان جنگ باید از تحریفها حفظ شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار