برگزاری اجتماع مداحان هیات‌های مذهبی در بوشهر

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: مداحان تلاش کنند تا کارشان در مسیر حفظ سیره اهل بیت (ع) اثرگذار و به دور از بدعت‌ها باشد.
کد خبر: ۳۵۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ - 21August 2019

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بوشهر امروز (چهارشنبه) در اجتماع مداحان، هیات‌های مذهبی و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت (ع) استان بوشهر اظهار داشت: مداحان تلاش کنند کار آنها در مسیر حفظ سیره اهل بیت (ع) اثرگذار و به دور از بدعت‌ها باشد؛ زیرا در این استان همواره سبکی خاص حاکم بوده و باید به عنوان یک میراث حفظ شود.

وی بیان کرد: کار مداحان باید معرفت افزا و با محتوا باشد و برای افراد تقوا و محبت بیشتر به اهل بیت را حاصل کند.

امام جمعه بوشهر گفت: از این فضا باید برای روشنگری و ترویج  سبک زندگی اسلامی استفاده کرد و عناصر تقوا، معرفت و محبت به اهل بیت (ع)، در کار مداحان باید پررنگ باشد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: مداحان با دقت به بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه دهنده راهی باشند که مسیر پیش روی انقلاب اسلامی را هموارتر کند.

حسین معینی رئیس کانون بسیج مداحان استان بوشهر گفت: خدمتگزاری به اهل بیت (ع) به معنی ترویج منش اهل بیت در جامعه است و مهمترین رسالت این قشر، گام برداشتن در بحث خودسازی و جامعه سازی است.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب فرازی از گام دوم انقلاب است و مداحان و هیات‌های مذهبی باید نقش تاثیرگذار این حوزه را بر عهده داشته باشند.

رئیس کانون بسیج مداحان بیان کرد: مداحان وظیفه دارند گفتمان فکر، اندیشه و عمل اهل بیت را در بین مردم به عنوان یک فکر ترویج دهند.

معینی گفت: با توجه به برگزاری کنگره سرداران و ۲ شهید استان بوشهر امسال برای نخستین بار کنگره شهدای مداح نیز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تا کنون ۲۸ شهید مداح در استان بوشهر شناسایی شده و جوانترین شهید مداح کشور شهید ۱۵ ساله بوشهری شهید یونس افشین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها