مسئول مرکز هدایت اردوهای جهادی خبر داد

فعالیت 226 گروه جهادی در سراسر کشور/ همایش "شکوه هجرت" فردا در شاندیز برگزار می‌شود

نشست خبری همایش شکوه هجرت با حضور خبرنگاران رسانه های ارتباط‌ جمعی برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 09December 2014

فعالیت 226 گروه جهادی در سراسر کشور/ همایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، نشست خبری همایش شکوه هجرت با حضور رسانه­های ارتباط جمعی خراسان رضوی در بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) برگزار شد. مهدی بیدار مسئول مرکز هدایت اردوهای جهادی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه حرکتهای جهادی در دو بعد محرومیتزدایی و خدمترسانی و در طیفهای گوناگون مخاطبین برگزار میشود اظهار داشت: این حرکتها در 6 عرصه عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشت و سلامت، خدماترسانی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی برگزار شدهاست.

وی در ادامه در رابطه با گروههای زنده و پویای جهادی کشور عنوان کرد: با توجه و تأکید بر حجم بالای گروههای جهادی بنا را بر آن گذاشتیم تا در هر شهرستان همایش شکوه هجرت داخلی بهمنظور تجلیل از برترینها برگزار شود و در مشهد میزبان اصلیترین مدعوین نظیر مسئولان سازندگی سپاههای شهرستانها و سازندگی نواحی بهعنوان مدیریت مستقیم دستگاههای حمایتی هستیم و در بانک اطلاعاتی ما چیزی در حدود 226 گروه زنده و پویای جهادی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد 143 گروه امسال به اردوهای جهادی اعزام خواهند شد.

مسئول مرکز هدایت اردوهای جهادی به تشریح اهداف این همایش پرداخت و گفت: ستادی متشکل از معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا(ع) بهعنوان رئیس ستاد، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) بهعنوان دبیر ستاد، جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بسیج اقشار بهعنوان دبیر علمی ستاد برای  بهتر برگزار شدن این همایش تشکیلشده است و ما سعی کردیم در این همایش از کار کلیشه­ای، گزارشی و تبلیغی دوریکنیم و به کیفیت کار و آسیبشناسی اردوهای جهادی امسال بپردازیم و نهایت امر خروجی آن بهصورت یک مصوبه در ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی که ریاست آن را استاندار خراسان رضوی مهندس رشیدیان بر عهده دارد دربیاید تا در جهت پیشرفت این حرکت در سال 1394 از آن استفاده کنیم.

مهدی بیداد خاطرنشان کرد: همایش شکوه هجرت با هدف تجلیل از فعالان گروههای جهادی در سال 93 برگزار می­ شود که در این همایش یکروزه که فردا چهارشنبه 19 آذرماه در مجموعه دشت بهشت شاندیز برگزار می­شود 450 نفر از اعضاء گروههای جهادی شرکت دارند. در این مراسم با اهداء جوایزی از این تعداد تقدیر و به آنها گواهینامه حضور در اردوی جهادی سال نودوسه اعطا می­ گردد و بهصورت اختصاصی نیز از گروههای اول تا سومی که در شش زمینه بهداشت، مرمت، فرهنگی، عمران، آموزش، اقتصاد مقاومتی فعالیت چشمگیری داشته­ اند تقدیر و جوائزجداگانه­ ای اهدا می­­ گردد. معرفی گروههای برتر بر عهده خود کمسیونها بوده است و آنها بر اساس چک لیست نظارتی که در اختیار داشتند آنها را معرفی کردند. سخنرانان این مراسم سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا (ع) با موضوع اهمیت حرکتهای جهادی برای مسئولین استانی، و مهندس واحدی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در خصوص تبیین نگاه دولت به حرکتهای جهادی می­ باشند.

مسئول مرکز هدایت اردوهای جهادی در ادامه در مورد تشکیل جلسات گروههای تخصصی گفت: در این همایش در کنار این همایش شش کمیسیون شکوه هجرت که عبارتاند از کمیسیون خدمات و بهداشت و سلامت به دبیری بسیج جامعه پزشکی، کمیسیون مرمت و بازسازی به دبیری بسیج دانشآموزی، کمیسیون فرهنگی به دبیری بسیج طلاب، کمیسیون کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، کمیسیون آموزشی به دبیری بسیج جامعه زنان نشستهای تخصصی خود را برگزار می­ کنند.

مهدی بیداد تأکید کرد: استراتژی ما در سال آینده این است که با استفاده از بانک جامع اطلاعاتی که کار مشترکی بین بسیج جهاد سازندگی و دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی است برای اولین بار در سطح کشور تهیهشده بتوانیم مناطق محروم را در کل استان شناسایی و با استفاده از پتانسیلی که در استان وجود دارد در جهت محرومیتزدایی گام برداریم. حرکتهای جهادی در بسیج سازندگی با نگاه جناحی و سیاسی نیست و هدف اصلی ما خدمت به محرومین و مستضعفین است و آماده همکاری با نهادهای انقلابی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار