دفن شهید با هویت اما گمنام در گلزار شهدا/ خانواده این شهید کیست؟

مسوول یادمان دشت ذوالفقاری در بیان خاطره‌ای از شهیدی یاد کرد که در گمنامی جنگید، مظلومانه شهید و غریبانه به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۵۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ - 25August 2019

«قاسم صادقی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مسوول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص نحوه شهادت شهید «سید حسین عزیزی» اظهار داشت: این شهید بزرگوار در روز‌های نخست جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنوب آمد. من آن زمان جزو نیرو‌های مردمی بودم. او همراه ما شد تا اینکه بهمن سال ۵۹ حین پخش غذا در اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید.

دفن شهید با هویت اما گمنام در گلزار شهدا

دفن شهید با هویت اما گمنام در گلزار شهدا

وی افزود: حسین چند هفته قبل از شهادت، شاهد بمباران قبرستان خرمشهر بود. در این حادثه، چند قبر متلاشی شد. حسین عزیزی با دیدن این صحنه به حاج حسن محمدی که آن زمان مسئول فرماندهی جمعی از نیرو‌ها بود، وصیت کرد اگر شهید شد او را به تهران ببرند. حاج حسن به او گفت که «تو که اهل تهران نیستی. چرا می‌خواهی در تهران دفن شوی؟» عزیزی پاسخ داد که «قبرستان آن‌جا از بمباران در امان است.»

صادقی خاطرنشان کرد: وقتی حسین عزیزی به شهادت رسید، پیکرش را به تهران آوردند و در قطعه ۲۴ به خاک سپردند. عزیزی قبل از شهادت گفته بود که دو فرزند دارد، اما بعد از شهادتش هیچ‌کس به سراغش نیامد. در مزار این شهید تصویر وی نصب شده است تا اگر خانواده‌اش به دنبالش گشتند، او را پیدا کنند.

وی در پایان گفت: این شهید خیلی مظلوم است. از آنجایی که او داوطلبانه به جبهه رفته بود و در روز‌های اول جنگ به شهادت رسید، پرونده‌ کاملی از وی در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود ندارد.

دفن شهید با هویت اما گمنام در گلزار شهدا

دفن شهید با هویت اما گمنام در گلزار شهدا

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار