یادداشت/ محمدامین میربلوچ‌زهی

حمایت از تولید و رزمندگان جنگ اقتصادی؛ وظیفه مهم دولت است

رونق تولید و اشتغال، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی در نامگذاری سال‌ها همواره مورد توجه و تاکیدات مقام معظم رهبری بوده، لذا حمایت از تولید و رزمندگان جنگ اقتصادی از وظایف مهم دولت در کشور است.
کد خبر: ۳۵۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ - 24August 2019

حمایت از تولید و رزمندگان جنگ اقتصادی؛ وظیفه مهم دولت استگروه استان‌های دفاع‌پرس - محمدامین میربلوچ‌زهی؛ رونق تولید و اشتغال، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی در سال های اخیر همواره مورد توجه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده، لذا حمایت از تولید و رزمندگان جنگ اقتصادی از وظایف مهم دولت در کشور است.

تولید کننده خرد و کلان و بنگاههای کوچک اقتصادی و زود بازده در این برهه حساس کشور، نقش ارزشمندی در مبحث خنثی‌سازی توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان و تامین نیازهای اساسی کشور بر عهده دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت تاکید کردند: باید در «مدیریت اقتصادی» بهتر عمل کنیم.

امام خامنه‌ای در نکته مهم دیگری، تغییر نگاه مجموعه دولت، مسئولان و دستگاهها به تولید کنندگان را ضروری خواندند و با مقایسه تولیدکنندگان با رزمندگان سالهای دفاع مقدس تأکید کردند: تولیدکنندگان، رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان هستند و باید با این چشم به آنها نگاه کرد.

ایشان با انتقاد مجدد از مشکلات موجود بر سر راه ایجاد واحدهای تولیدی گفتند: گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید نه از ۷ خوان بلکه از ۷۰ خوان عبور کرد که مسئولان باید این مشکل جدی را حل کنند و مقررات زائد و موانع تولید را رفع کرد.

با عنایت به بیانات دقیق و کارشناسانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به امورات کشور لازم است عدالت در جامعه یکسان اجرا شود و همه اقشار جامعه بتوانند از ظرفیت های کشور بهره ببرند.

به عنوان نمونه تنها در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان دولتمردان به کانون های ثروت و قدرت نزدیک اند و مسئولان اعم از نمایندگان مردم در مجلس، فرمانداران، مدیران و غیره از توجه به محرومان جامعه که در نتیجه خشکسالی های چند دهه و شاید هم بر اثر کم لطفی و بی توجهی مسئولان فقیر و کم دست شده اند؛ فاصله گرفته‌اند.

آن چیزی که مقام معظم رهبری گذر از هفت خوان به هفتاد خوان تعبیر کردند در این شهرستان صدق می کند، رانت خواری و رانت دادن ها به ثروتمندان و سرمایه داران و بزرگان و معتمدان و ریش سفیدان واقعا در این شهرستان بیداد می‌کند.

سالهاست با حمایت‌های فرمانداران و دخالت های مستقیم معاونت های فرمانداری و حمایت های مدیران استانی و محلی شاهد واگذاری چند صد هکتاری به برخی افراد بوده‌ایم که خود را در نقش معتمد و بزرگان طائفه ای جا زده اند و متاسفانه بدون واسطه و بدون دغدغه اراضی متعلق به مردم را متصرف می شوند و مردم عادی برای 20 متر زمین برای سکونت و یا 1000 متر زمین برای کشاورزی و تولید می مانند و بدتر از همه مردم عادی برچسب زمین خواری می خورند و ویژه خواران نیز بیشتر مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرند.

استدلال مسئولان که سلیقه‌ای و با نگاه طائفه‌ای و غیره کار می‌کنند هم این است که آن آقا سرمایه دارد و سرزمین را آباد می کند و اینها یعنی دهها خانوار که بدون سرپناه مانده اند، زمین خوارند و جرم شان این است که در سرزمین آبا و اجدادی شان حضور دارند و به فکر آباد کردن آن هستند و متاسفانه فرصت برای خدمت و رونق دادن به تولید و اشتغال پیدا نمی‌کنند.

مصداق دیگر گذر از هفتاد خوان از منظر رهبری نیز این است که بزرگان و معتمدان با کمترین وقت و هزینه مجوز ساخت و ساز و فعالیت کشاورزی و دامداری و غیره را دریافت می کنند و مردم عادی سالهای سال هم اگر بدوند، پیگیری و التماس کنند، هرگز به نتیجه نمی‌رسند.

چنانچه برخورد قاطع با یقه سفیدها و ویژه خواران در کشور شروع شده و الحمدلله قوه قضاییه هم پای کار است و سپاه عزیز هم کمک می کند، لذا می طلبد با ورود دستگاه قضا، سازمان بازرسی و دیگر دستگاههای ناظر به برخی ویژه خواری‌ها در این منطقه نیز پایان داده بشود و مردم عادی که فقیرتر از قبل شده اند، بتوانند به چرخه زندگی و تولید و اشتغال برگردند و امید و نشاط به جامعه هدیه شود.

در گام دوم انقلاب توجه به اقشار نیازمند و محرومان مورد هدف است و به تعبیر مقام معظم رهبری اجرای عدالت با نگاه به محرومان محقق می‌شود و چهله دوم انقلاب به این شرط بهتر از چهله اول خواهد بود که همگان در توسعه کشور سهیم باشند و دست ویژه خواران کوتاه تر شود.

امید می‌رود در دو سال باقی مانده از عمر دولت شاهد عملکرد بهتر دولتمردان در مبحث خدمت رسانی عادلانه به مردم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها