تأکید «برهم صالح» بر مخالفت بغداد با استفاده از خاک عراق برای تعرض به دیگران

رئیس جمهوری عراق در دیدار رؤسای برخی از ائتلاف‌ها و مقامات این کشور با وی، بر ضرورت اتحاد عراقی‌ها و مخالفت با تبدیل شدن عراق به مکانی برای تعرض به کشورهای همسایه تأکید کرد.
کد خبر: ۳۵۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 24August 2019

تأکید برهم صالح بر مخالفت بغداد با استفاده از خاک عراق برای تعرض به دیگرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق می‌گوید این کشور اجازه نخواهد داد عراق به مکانی برای تعرض به همسایگان خود تبدیل شود.

دفتر ریاست جمهوری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف «دولة القانون» و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف «الفتح» و «سلیم الجبوری»، رئیس سابق پارلمان عراق امروز شنبه (دوم شهریور) در بغداد با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

طی دیدارهای سه‌گانه، اوضاع امنیتی،‌ تحرکات عناصر تروریستی داعش و صدور دستورالعمل‌هایی به دستگاه‌های ویژه عراق جهت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر این عناصر، بحث و بررسی شد.

بنابر بیانیه ریاست جمهوری عراق، برهم صالح در این دیدار، با سیاست صف‌بندی و ایجاد محورها و تصفیه حساب‌ها و همچنین از اینکه عراق به نقطه‌ای برای حمله به کشورهای همجوار و منطقه تبدیل شود، مخالفت کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین بر اهمیت پایبندی به موضع دولت عراق و همه نهادهای اجرایی و قانون‌گذاری آن در مخالفت با جنگ‌افروزی و التزام به موضع این کشور در مخالفت با درگیری‌ با کشورهای دیگر و اقدام مشترک به منظور تحقق صلح، توسعه، پیشرفت و همکاری منطقه‌ای تأکید کرد.

برهم صالح همچنین گفت که تقویت یکپارچگی ملی و نظام دموکراسی فدرال، بازسازی عراق و ارائه خدمات برای شهروندان این کشور از اولویت‌های فعلی دولت عراق است.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق، هادی العامری، مالکی و الجبوری نیز به نوبه خود بر اهمیت اتحاد عراقی‌ها برای مقابله با چالش‌های فعلی عراق، به گونه‌ای که این اتحاد در راستای منافع ملی و حاکمیت ملی عراق باشد، تأکید کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار