مراسم «خورشید خانه‌ات باش» در کرمان برگزار شد

مراسم «خورشید خانه‌ات باش» با موضوع زندگی به سبک و سیره شهدا در اردوگاه شهید «عبدالمهدی مغفوری» برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ - 26August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، مراسم «خورشید خانه‌ات باش» با موضوع زندگی به سبک و سیره شهدا با حضور مادر و پدر بزرگوار شهید «محسن برهانی» در جمع دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان در اردوگاه شهید «عبدالمهدی مغفوری» برگزار شد.

 در این مراسم پدر بزرگوار شهید محسن برهانی اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که شما دختران عزیز باید از آن مواظبت کنید حجاب است. حجاب مسئله‌ای است که دشمن برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: شما که مادران فردا هستید و در دانشگاهها و جامعه وارد می‌شوید، ممکن است با هجمه‌هایی روبرو شوید و افرادی باشند که با حجاب شما مخالفت کنند اما این شما هستید که با حفظ حجاب باید پیرو راه شهدا و قرآن باشید.

پدر شهید برهانی با اشاره به اینکه شما جوانان باید روی اصول دین تحقیق و مطالعه داشته باشید و به یقین برسید و با یقین به دستورات قرآن و اسلام عمل کنید، افزود: محسن کتاب‌های مذهبی بسیاری می‌خواند و با مطالعه و سخت کوشی که داشت با یقین به اسلام رسید.

وی در ادامه به مسئله مهم ولایت اشاره کرد و افزود: شهدای ما که در راه اسلام جانشان را فدا کردند، تابع ولایت فقیه‌ بودند و دعوت امامشان را لبیک گفتند و این یعنی شهدا این همه مطیع بودند و در تصمیم گیری‌شان هیچ شک و شبه‌ای نداشتند، اما بعضی‌ها با مسئله ولایت فقیه مشکل دارند، شما باید هوشیار باشید.

برهانی اظهار داشت: مسئله دیگری که محسن و محسن‌های دیگر به آن تاکید داشتند، مسئله علم، معرفت و درس شما جوانان است. محسن خود جزء نخبه‌های این آب و خاک بود. او حتی در جبهه مطالعه و درس را رها نکرد و با علاقه وافری که به درس داشت، در وصیت نامه‌اش به شما جوانان تاکید کرده است، دنبال علم باشید.

وی گفت: محسن در زندگی هیچ چیز کم نداشت تا جایی که مادرش شب‌ها از لذت دیدن نمازهای شب محسن خواب نمی رفت و مدت‌ها می نشست و بدون اینکه متوجه شود راز و نیازهای پر از محبت محسن را نظاره می کرد.

پدر شهید افزود: شهدا با بصیرت و آگاهی راهشان را انتخاب کرده بودند و هرگز راضی نمی‌شدند که دشمن نگاه چپ به خواهران و مادارن این مرز و بوم داشته باشد. شما باید قدر خودتان را بدانید و با یقین، تحقیق و مطالعه روی خواسته‌های شهدا به آگاهی برسید و پیرو راه آنها باشید.

در ادامه مادر شهید محسن برهانی به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و به سئوالات جمع حاضر پاسخ گفت.

همچنین در حاشیه این نشست صمیمانه مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: دوره اردوی آموزشی تشکیلاتی طلائیه داران فردا که با حضور دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار می‌شود، در استان کرمان از دوم شهریور به مدت سه روز و با حضور دانش آموزان دختر 13 شهرستان در حال برگزاری است.

منصوره مصطفوی گفت: در این اردو که بیش از 120 نفر شرکت دارند از کارگاه‌های آموزشی با موضوع فن بیان و فضای مجازی استفاده می کنند و کارگاه آموزشی سبک و سیره شهدا در زندگی مادران فردا با حضور خانواده بزرگوار شهید محسن برهانی با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همراه بوده است.

وی ادامه داد: در این اردو دانش آموزان با مهارت های زندگی و کارگاه های آموزشی دیگر نیز آشنا می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها