معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

کلام و رفتار شهدا الگویی تمام عیار در طول تاریخ است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: ما نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در همه زمان‌ها باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسلی که دفاع مقدس را تجربه نکرده منتقل کنیم؛ در دوران دفاع مقدس بزرگ مردانی تربیت شدند که کلامشان و رفتارشان الگویی تمام عیار در طول تاریخ است.
کد خبر: ۳۵۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ - 26August 2019

کلام و رفتار شهدا الگویی تمام عیار در طول تاریخ است/// عکس خبر سایز شده لحاظ شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به عنوان دبیر ستاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان جانشین رئیس ستاد و مسئولان و مدیران استان در محل استانداری برگزار شد.

«ولی الله حیاتی» معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی و جانشین رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس حقیقتا دوران طلایی و قطعه ای زرین نه تنها در تاریخ 41 ساله بلکه در تاریخ حیات و پیدایش ایران است و این قطعه همچنان با تلالو می درخشد.

وی بیان داشت: قبل از دوران دفاع مقدس وقتی جنگی بر علیه کشور ما رخ می داد ما یا عقب نشینی می کردیم یا بخشی از خاک کشورمان را واگذار می کردیم اما در 8 سال دفاع مقدس رزمندگان ما با تمام وجود جنگیدند، به شهادت رسیدند و ایثارگری کردند ولی نگذاشتند یک سانتی متر از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

حیاتی تاکید کرد: ما نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در همه زمان ها باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسلی که دفاع مقدس را تجربه نکرده منتقل کنیم؛ در دوران دفاع مقدس بزرگ مردانی تربیت شدند که کلامشان و رفتارشان الگویی تمام عیار در طول تاریخ است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: وقتی وصیت نامه شهدا را مطالعه می کنیم می بینیم که شهدا فراز و فرودهایی که بعد از جنگ رخ داده است را پیش بینی کردند و بیش از 80 درصد شهدا در وصیت نامه هایشان سفارش کرده اند که اگر می خواهید انقلاب اسلامی بماند با ولایت فقیه باشید و در خط ولایت فقیه حرکت کنید.

وی با بیان اینکه وصیت نامه و زندگی نامه شهدا باید به نسل جوان منتقل شود، تاکید کرد: باید از هر زبانی استفاده کنیم تا دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده نشود این زبان می تواند زبان هنر، قصه نویسی، روایتگری و تولید برنامه در رادیو و تلویزیون باشد و در نهایت باید این آثار در فضای حقیقی و مجازی منتشر شود.

حیاتی ادامه داد: نسل امروز و آینده ما باید بدانند کشوری که در دوران دفاع مقدس حتی توانایی تولید سیم خاردار نداشت امروز می تواند انواع موشک ها را تولید کند، آن ها باید بدانند این سرزمین والدینی دارند که با وجود اینکه یک فرزند داشتند او را به جبهه فرستادند و وقتی خبر شهادت فرزندشان را دادند گفتند اگر باز هم فرزند داشتیم او را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار