تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

آثار دفاع مقدس باید با فقاهت لازم از خطر «تحریف» و «غلو» حفظ شود

آیت‌الله «سید محمد سعیدی» ضمن تاکید بر ضرورت انطباق ذائقه فرهنگ جامعه با فرهنگ دفاع مقدس، گفت: در بحث دفاع مقدس باید موشکافی و فقاهت لازم صورت بگیرد و آثار و رویداد‌ها بدون غلو و تحریف به نسل آینده منتقل شود.
کد خبر: ۳۵۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ - 26August 2019

آثار دفاع مقدس با فقاهت لازم از تحریف و غلو حفظ شود/ ضرورت انطباق ذائقه جامعه با فرهنگ دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، که در سالن «محراب» حرم مطهر برگزار شد، با گرامی‌داشت روز مباهله و تبریک هفته دولت، به موضوع حفظ آثار دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ آثار دفاع مقدس یکی از کار‌های مهم و بزرگ اسلامی و انسانی است.

وی با تقسیم‌بندی آثار به‌جای مانده از دوران‌های گذشته، گفت: برخی آثار شامل آثار فرهنگ طاغوت در طول تاریخ است که نگهداری و یادآوری آن‌ها به هیچ وجه صلاح نیست.

امام جمعه قم یادآور شد: یکی از علت‌هایی که حضرت ابراهیم (ع) بت‌ها را شکست، این بود که آثار مخرب و ناپسند آن‌ها از بین برود و امام علی (ع) نیز در روز فتح مکه، با شجاعت تمام آثار شرک و بت‌پرستی را در خانه خدا از بین بردند.

وی با بیان اینکه برخی آثار صرف نظر از اعتقادات، یادآور تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست، گفت: برخی از آثار دارای جایگاه‌های ارزشی، فکری و فرهنگی هستند و در همه این‌ها یک نگاه خاص و عبرت آموزی نهفته است و نگهداری از آن‌ها موجب انتقال ارزش‌ها می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان «رجایی» و «باهنر»، خاطرنشان کرد: این 2 شهید بزرگوار در همان ابتدای انقلاب، زیر چتر هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره)، لیبرال‌ها را خرد کردند و به عنوان 2 مجسمه تقوا و صبوری، در برابر این افراد ایستادند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) تصریح کرد: همان ابتدای انقلاب خط نفاقی که همراه امام از پاریس آمد، به‌خوبی مشهود بود؛ اما آن دوران فرصت مناسبی برای افشاگری نبود، درحالی‌که قلب شهید «رجایی» نشان می‌دهد که این شخصیت چه وقایع ناگفته‌ای را همراه خود به روز قیامت برده است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و ترویج آثار دفاع مقدس، ادامه داد: این آثار یادآور ارزش‌هایی است که اگر نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشیم، خاطرات مهمی فراموش خواهند شد؛ همان‌طور که واقعه «غدیر» نیز بر اثر بی‌توجهی به فراموشی سپرده شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به حدیث «حب الوطن من الایمان»، تاکید کرد: آن وطنی مهم است که دارای ارزش و اعتبار باشد، نه وطنی که انباشته از ظلم و جور باشد و در این صورت، حب این وطن و حفظ آثار آن نیز برعهده همه است.

وی با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» تاکید کرد: برخی وحدت‌ها موجب خسران می‌شود و این آیه وحدتی را که بر اساس ایمان و اعتصام الهی و اصول صحیح و مقدس باشد، گوشزد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نسبت به تغییر ذائقه‌های مردم توسط دشمن به‌خصوص در بحث حجاب و عفاف، گفت: آثار دفاع مقدس باید ذائقه‌های مردم را تغییر داده و به دوران حماسه و ایثار و ابتدای انقلاب برگرداند و در این مسیر باید تلاش کنیم تا از تحریف‌ها، غلو‌ها و انحراف‌ها در امان باشیم.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که اگر مردم سخن ما را به خوبی و نیکویی بشنوند، از ما تبعیت می‌کنند، ابراز کرد: در بحث دفاع مقدس نیز باید موشکافی و فقاهت لازم صورت بگیرد و آثار و رویداد‌ها، خالص و بدون غلو و تحریف به مردم منتقل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار