شلیک ارتش لبنان به سمت پهپادهای متجاوز صهیونیستی

منابع لبنانی از شلیک ارتش لبنان به سوی دو پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در یک منطقه مرزی خبر دادند.
کد خبر: ۳۵۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ - 28August 2019

شلیک ارتش لبنان به سمت پهپادهای متجاوز صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش لبنان چهارشنبه شب به سمت دو فروند پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در یک منطقه مرزی شلیک کرد.

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش لبنان پس از رصد و شناسایی این دو پهپاد اسرائیلی بر فراز منطقه مرزی «العدیسه»، دستور شلیک را صادر کرد.

المیادین در ادامه به نقل از منابع آگاه گفت که دو پهپاد پس از شلیک ارتش لبنان، اراضی این کشور را به سمت سرزمین‌های اشغالی ترک کردند.

بامداد یکشنبه گذشته (سوم شهریور) بود که دو پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی همزمان با نقض حریم هوایی لبنان و با هدف بمباران مواضع حزب‌الله، به جنوب بیروت تجاوز و حمله کردند.

پس از آن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» تهدید کرد که رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام خود را خواهد دید.

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان هم پرواز دو پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد برشمردند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز دوشنبه گذشته در واکنش به حملات پهپادی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق «ضاحیه» و «قوسایا» گفت که این تجاوزات اسرائیلی به منزله «اعلام جنگ» است.

عون که این اظهارات را در دیدار با «یان کوبیچ» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان مطرح کرده بود، افزود: «این دو تجاوز اسرائیلی خلاف قطعنامه 1701 است».

قطعنامه مزبور از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار