ظریف:

زمینه‌های همکاری‌های ایران و مالزی تقویت خواهد شد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه مشترک ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم و پیشرفته در جهان اسلام تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ - 28August 2019

زمینه‌های همکاری‌های ایران و مالزی تقویت خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر هیاتی وارد پوتراجایا پایتخت سیاسی- اداری مالزی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مالزی با اشاره به اهداف سفرش گفت: بزودی منتظر سفر ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی به تهران هستیم.

وی تحکیم روابط دوجانبه، منطقه ای و توسعه همکاری های ایران و مالزی درباره مسائل جهان اسلام را از مهمترین اهداف این سفر اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: زمینه های همکاری های دوجانبه مشترک ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم و پیشرفته در جهان اسلام نیز تقویت خواهد شد.

ظریف به برخی مشکلات ایرانیان مقیم مالزی بویژه دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با مقامات مالزی برای رفع مسائل مطرح شده، بحث و گفتگو خواهیم کرد.

صبحانه کاری با وزیر امور خارجه مالزی، سخنرانی در موسسه مطالعاتی کوالالامپور، دیدار با نخست وزیر و ایرانیان مقیم مالزی، محور برنامه های سفر آقای ظریف در مالزی است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه پیگیری و اجرای دیپلماسی فعال و متوازن جمهوری اسلامی ایران در شرق آسیا و پس از گفتگو با مقامات چین و ژاپن برای دیدار و گفتگو با مقامات مالزی وارد این کشور شد. گسترش همکاری ها و تحکیم روابط دوجانبه ایران و مالزی و بررسی مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از مهمترین محورهای سفر وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات مالزی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار