امام جمعه بوشهر تأکید کرد؛

ضرورت ثبت روز «مبارزه زنان ایران با استعمار» در تقویم ملی/ تمام مردم استان بوشهر «رئیسعلی دلواری» هستند

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به پانزدهم آبان مصادف با سالروز حماسه «لرده»، گفت: پیشنهاد می‌کنم در تقویم ملی این روز به عنوان روز مبارزه زنان ایران با استعمار ثبت شود که این افتخار دیگری برای استان بوشهر است.
کد خبر: ۳۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ - 30August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله کشور معیشت و اقتصاد است، اظهار داشت: دولت‌مردان باید در این رابطه تلاش جدی و وافر داشته باشد. 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اگر دولت بر روی موضوعاتی مانند  مسکن، کشاورزی، خودرو لوازم خانگی و شرکت های دانش‌بنیان که حکم پیشران اقتصاد دارند، تمرکز کند رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه ایجاد می‌شود. 

وی عنوان کرد: برخی از این قوانین باعث می‌شود چرخ اقتصاد کشور خوب و سریع نچرخد و باید قوانین دست و پاگیر حذف شوند.

صفایی‌بوشهری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و تقدیر از تلاش‌های دولت‌مردان خاطرنشان کرد: امیدوارم استان بوشهر با وحدت و همدلی و ولایت‌مداری بر اساس دانش، توسعه و پیشرفت لازم را داشته باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، بیان کرد: مبارزه با فساد یک راهبرد اساسی برای نظام اسلامی است و باید با قاطعیت و بدون ملاحظه انجام شود و مردم ایران نیز همین تقاضا را دارند که به شدت با فساد و به ویژه فساد اقتصادی مبارزه شود. 

وی با بیان اینکه فساد هرجا آمد اضمحلال، سقوط، نابودی و ظلم ایجاد می‌شود، گفت: فساد هم خود ظلم است و هم زمینه ظلم را فراهم می‌کند.

خطیب جمعه بوشهر ابراز کرد: همه مسؤولان باید برای رفع مشکل فساد در جامعه کمک کنند و خودشان مانع کار نشده و سنگ‌اندازی نکنند.

وی کاری که امروز شروع شده بر اساس رعایت قانون انصاف و عدالت باشد و ادامه پیدا کند، ادامه داد:  مبارزه با فساد درباره دانه درشت‌هایی که به جان این مردم افتاده‌اند، باید با جدیت انجام شود.

صفایی‌بوشهری با گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بیان کرد: رئیسعلی دلواری بزرگ‌مردی است که حسب تکلیف و حکمی که بزرگان روحانیت استان دادند برخاست و مبارزه کرد و انگلیس را شکست داد. 

وی اضافه کرد: افتخار استان بوشهر این است که پایتخت مبارزات ضداستعماری است و ما در تاریخ می‌بینیم هرگاه استعمارگران خواستند از طریق جنوب کشور و استان بوشهر وارد شوند؛ علما، سرداران و مردم استان بوشهر ایستاده‌اند و حماسه به پا کردند. حتی در منطقه لرده و در دشتستان زنان این استان مقابل انگلیس ایستادند. 

امام جمعه بوشهر با اشاره به پانزدهم آبان ماه سالروز حماسه لرده، تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم در تقویم ملی این روز به عنوان روز مبارزه زنان ایران با استعمار ثبت شود که این افتخار دیگری برای استان بوشهر است. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ‌مرد بوشهری عنوان کرد: اگر رئیسعلی دلواری نبود، علما نبودند و این مردم نبودند، و با ابرقدرت آن زمان مبارزه نمی کردند امروز این مناطق تحت تسخیر و تسلط انگلیس بود. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: استکبار بداند اگر بخواهد کوچکترین تعرضی از طریق خلیج فارس به ایران داشته باشد تمام مردم استان بوشهر رئیسعلی دلواری هستند و بیگانه را به خاک انداخته و بوشهر را گورستان استعمارگران خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها