مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان است

سردار «مرادعلی محمدی» گفت: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان است و هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۶۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ - 31August 2019

دفاع مقدس یادآور حماسه های بی بدیل رزمندگان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه امروز در نشست سی و نهمین ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد دفاع مقدس را یادآور حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان دانست و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه افزود: هدف از اجرای برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس، حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس،ترویج فرهنگ انقلابی ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت وخودباوری دینی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما پیروزیم» و با عنایت و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع رونق تولید و توجه به وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی به منظور مقابله با ترفندهای دشمن برگزار خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: جهت اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه 11 کمیته شامل کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، فضاسازی و تبلیغات، اطلاع‌رسانی، مساجد و روحانیت، ورزش و جوانان، زنان و خانواده، کمیته هنری و نمایشی، روستایی و عشایری، فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان و کمیته کودک و نوجوان تشکیل شده است.

وی بیان داشت: روزهای هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهر به ترتیب با عناوین «قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح»، «دانش پژوهشی، معرفت، جوانان، سربازان»، «رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری»، «بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری، دفاع همه جانبه»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان»، «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی»، «رزمندگان، حماسه آفرینان، جهادگران» و «فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان» نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور، مراسم ویژه حماسه مردم گیلانغرب و پاسداشت شهیدان فکوری، نامجو، کلاهدوز، فلاحی و جهان آرا، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار و تکریم از خانواده معظم شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی با موضوع محرم و هشت سال حماسه ماندگار را از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در کرمانشاه عنوان کرد.

این مسئول افزود: همچنین برگزاری نشست های تخصصی پیرامون تشریح و بررسی علل تجاوز دشمن، ایستادگی و مقاومت مردمی، تقدیر از سربازان و به خصوص مرزداران و تقدیر و تشکر از کارگران و کارآفرینان مراسم حماسه مردم گیلانغرب، برگزاری رزمایش با افلاکیان توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و تجمع پیشکسوتان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.

محمدی با اشاره به اینکه مردم غیور استان کرمانشاه در جریان دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، گفت: جنگ از استان کرمانشاه آغاز و در همین استان به پایان رسید و آمار بالای شهدای مردمی استان نشان از حضور مستقیم مردم این استان و مقاومت آنها در حماسه هشت سال دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها