استاندار کرمانشاه:

توانستیم در سال‌های دفاع مقدس با خودباوری برابر دشمنان ایستادگی کنیم

«هوشنگ بازوند» گفت: در سال‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس حتی توان ساخت سیم‌خاردار را هم نداشتیم و تنها با تکیه بر روحیه خودباوری توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۳۶۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ - 31August 2019
در سالهای دفاع مقدس با «خودباوری» توانستیم برابر دشمنان ایستادگی کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم و با تاکید بر تاثیر فرهنگ عاشورایی بر مدیریت سال‌های دفاع مقدس اظهار داشت: باید ارزش‌های والای فرهنگ عاشورایی در دوران دفاع مقدس را احصاء و به نسل فعلی منتقل کنیم.
 
بازوند با تاکید بر اینکه باید آثار برجسته دفاع مقدس را احصاء و مطرح کنیم، ادامه داد:  باید این تاثیرات را در قالب یادواره‌هایی به نسل جوان و آیندگان معرفی کنیم.
 
استاندار کرمانشاه یکی از اثرات برجسته دفاع مقدس را خودباوری عنوان کرد و افزود: در سال‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس حتی توان ساخت سیم‌خاردار را هم نداشتیم و تنها با تکیه بر روحیه خود باوری توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
 
بازوند با تاکید بر رشادت‌های مردم گیلانغرب در سال‌های دفاع مقدس افزود: اگرچه قبول دارم که در برخی زمینه‌ها مثل معرفی پادگان ابوذر به عنوان یکی از پادگان‌هایی که ساماندهی و فرماندهی جنگ را بر عهده داشت کوتاهی هایی شده، اما در اینکه اقدامات در خور توجهی برای معرفی رشادت مردم استان به ویژه مردم شهرستان گیلانغرب در سال‌های دفاع مقدس صورت‌ گرفته شکی نیست.
 
وی اضافه کرد: اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص از خودگذشتگی مردم استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب در سال‌های دفاع مقدس گواه این مدعاست که در زمینه معرفی اتفاقات رخ داده در دوران دفاع مقدس در استان کوتاهی نشده است.
 
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مردم شهرستان گیلانغرب حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و باید مقاومت آنها به آیندگان منتقل شود.
 
این مسئول با اشاره به ضرورت ملی کردن روز گیلانغرب، تصریح کرد: باید خودمان پای کار باشیم تا این اتفاق بیفتد.
 
وی اشاره‌ای هم به وضعیت استان کرمانشاه از جهت برخورداری از یادمان‌های دفاع مقدس داشت و عنوان کرد: یادمان گیلانغرب یکی از یادمان‌های خوب کشور به شمار می‌رود که نمونه آن را در جنوب نداریم، با این حال باید در این حوزه کارهای بیشتری انجام دهیم.
 
در ادامه سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه اشاره‌ای هم به برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان داشت و گفت: در هفته دفاع مقدس از 2013 پیشکسوت دفاع مقدس در استان کرمانشاه تقدیر خواهد شد. 
 
وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس افزود: استان کرمانشاه دومین استان جنگی کشور در سالهای دفاع مقدس بود.
 
محمدی رشادت‌های مردم استان در جریان سال‌های دفاع مقدس را مثال‌زدنی عنوان و اضافه کرد: مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی شهرها را ترک نکرده و از کیان ایران اسلامی حراست کردند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه یک هزار و 100 بار بمباران شد که البته این فقط آمار بمباران‌های ثبت شده است.
 
وی با تاکید بر اهمیت آشنا‌سازی نسل جوان و آیندگان با رشادت‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس متذکر شد: باید نسل جوان و آیندگان را با اتفاقات رخ داده در سالهای دفاع مقدس آشنا کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار