مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

قبور مطهر شهدا در بقعه امامزادگان قم ساماندهی می‌شود

حجت الاسلام «عباس اسکندری» گفت: قبور مطهر شهیدانی که در جوار بقعه امامزادگان قم دفن شده‌اند و یادمانی ندارند در طرح اصلاح ساختمانی بقعه امامزادگان ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 31August 2019

قبور مطهر شهدا در امامزادگان قم ساماندهی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «عباس اسکندری» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری اعلام برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار داشت: سنت عزاداری سیدالشهدا (ع) در کشور ما بیش از هزار سال قدمت دارد و خیرین، متولیان و دستگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی به صورت خودجوش و با اخلاص و شور و عشق حسینی (ع) برنامه‌های عزاداری را تنظیم، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف قم نیز برای حضور در کنار مردم عزادار و حمایت و پشتیبانی از آنان اعلام آمادگی می‌کند، گفت: در طرح سراسری شمیم حسینی (ع) که امسال ابلاغ شده از هیئت‌های مذهبی و محافل و مجالس عزاداری حمایت مالی می‌شود، لذا در این زمینه هماهنگی‌هایی با سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته تا هیئت‌ها معرفی شوند.

اسکندری رونق روضه خوانی در مکان‌هایی که سابقا وجود داشته را از دیگربرنامه‌های اوقاف خواند و افزود: با همکاری متولیات موقوفات، گسترش روضه خوانی و برگزاری محافل مذهبی و عزاداری و وعظ و خطابه در مکان‌هایی مثل بازار قم و... در دستور کار قرار گرفته است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متنوع در جوار ۴۰ بقعه متبرکه آستان مقدس امامزادگان، برپایی همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در روز جمعه پانزدهم شهریور در امامزاده ابراهیم (ع)، مشارکت در برپایی نماز ظهر عاشورا و اجرای طرح لبیک یا حسین(ع) با حضور هیئت‌های مذهبی در آستان امامزاده سیدعلی (ع) را بخش دیگری از برنامه‌های اوقاف خواند و اضافه کرد: همایش رهروان زینبی (س) ویژه خواهران شهدا روز ۱۲ محرم در آستان مقدس امامزاده سیدعلی (ع) و امامزاده موسی مبرقع (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: برای تعظیم مقام شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره آنان، هر جا که نیاز باشد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی متذکر شد: هر جا که نمادی از شهدای گمنام است، متولی آن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است و قبوری که به طور محدود در جوار بقعه امامزادگان قرار دارد، در طرح جامع اصلاح ساختاری آن بقه امامزاده نگاه ویژه‌ای به آن قبور مطهر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار