نبیه بری: اقدامات خصمانه اسرائیل فقط با مقاومت پایان می‌یابد

رئیس پارلمان لبنان ضمن تأکید بر تلاش این کشور برای یافتن امام موسی صدر، تنها راه مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان را مقاومت خواند.
کد خبر: ۳۶۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ - 31August 2019

نبیه بری: اقدامات خصمانه اسرائیل فقط با مقاومت پایان می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیه بری»، دبیر کل جنبش «امل» لبنان شنبه (نهم شهریور) در سالروز ربوده شدن «امام موسی الصدر»، پایه‌گذار این جنبش به همراه دو تن از همراهانش در لیبی، بار دیگر تأکید کرد که این جنبش به تلاش‌های خود برای یافتن آن‌ها ادامه خواهد داد و هدفی جز آزادی این سه نفر ندارد.

رئیس پارلمان لبنان که به این مناسبت در شهر «النبطیه» این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که این هدف هدفی مقدس است و گفت که جنبش متبوعش به این هدف کاملا پایبند است.

دبیر کل جنبش امل در مورد روابط سیاسی لبنان با لیبی نیز گفت که نباید به شایعاتی که در قضیه ربوده شدن امام موسی صدر منتشر می‌شود، گوش داد. او تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با لیبی منوط به این است که این مسئله حل شود.

وی گفت که وزارت خارجه فعلی لیبی بارها از ابلاغ حکم دادگاه لبنان به متهمان در قضیه امام موسی طفره رفته است. رئیس پارلمان لبنان از دولت این کشور خواست تلاش‌های خود برای افزایش همکاری مقامات لیبی در این قضیه را تشدید کند.

بری در بخشی دیگر از سخنرانی خود نیز از جنگ‌افروزی برخی کشورها در منطقه انتقاد کرد و گفت که صلح از جنگ با کشورهای ایران، سوریه، یمن و پیش از این‌ها جنگ با عراق و لیبی به مراتب هزینه‌ کمتری دارد.

دبیر کل جنبش امل لبنان در مورد تجاوزگری‌های اخیر رژیم صهیونیستی نیز گفت که «نبرد با اسرائیل همان تداوم مسیر ما است و جنبش امل هرگز به اسرائیل اجازه نخواهد داد چهره خود را با خرج و هزینه ما، ترمیم کند».

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تصفیه حساب‌های خود در منطقه از طریق لبنان است، تأکید کرد که با محکوم کردن اقدامات این رژیم، این اقدامات خصمانه متوقف نخواهد شد بلکه این مقاومت است که راز معادله راهبردی و توقف این اقدامات را می‌داند و در اختیار دارد.

نبیه بری در ادامه از حامیان و انصار جنبش امل خواست خود را مقابله با رژیم صهیونیستی آماده کنند. او گفت: «از شما خواسته می‌شود برای فهماندن این مسئله به دشمن که هر وجب از خاک لبنان، اهل مقاومت است، کاملاً آماده باشید».

وی گفت معادله راهبردی که از لبنان در برابر دشمن حمایت می‌کند، معادله «ارتش، ملت و مقاومت» است. بری تأکید کرد که با این معادله می‌توان لبنانی‌ها را در برابر طمع‌ورزی‌ها و زیاده‌خواهی‌های اسرائیل متحد کرد.

رئیس پارلمان لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود، درباره تلاش دشمن صهیونیست برای ضربه زدن به جامعه لبنانی از درون آن هشدار داد و گفت که این تلاش‌ها به‌ویژه بعد از پیروزی‌های میدانی لبنان بر تروریسم افزایش یافته و تبدیل به چالش شده است.

دبیر کل جنبش امل لبنان به مسئله فلسطین اشاره کرد و آن را مسئله اصلی برای این جنبش دانست و گفت که اهتمام به فلسطین مانع از اجرای طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌شود و در این راه، اغواءگری‌ها، ارعاب و تهدیدها نیز کارگر نخواهد بود.

نبیه بری جنگ در یمن را «جنگ بیهوده» دانست و خاطر نشان کرد که استفاده از زبان گفت‌وگو پیرامون اوضاع یمن به مراتب از این جنگ بیهوده بهتر است؛ چرا که این جنگ امکان دارد این کشور را در معرض تجزیه قرار دهد.

دبیر کل این جنبش در مورد حوادث سوریه نیز گفت که این کشور به رغم پیروزی‌های میدانی‌ای که اخیرا به دست آورده همچنان در معرض توطئه‌ است و جنبش امل و لبنان به آنچه که در نوار مرزی سوریه اتفاق می‌افتد، اهتمام دارد.

بری در پایان تأکرد کرد که لبنان با سوریه در این نکته که باید همه خاک خود را آزاد کند و امنیت و ثبات را به آن‌ها بازگرداند، موافق است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار