سردار محبی خبر داد؛

تشکیل قرارگاه قرآنی نور به مسئولیت فرمانده کل سپاه

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه از تشکیل قرارگاه قرآنی نور به مسئولیت فرمانده کل سپاه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ - 01September 2019

مجمع فرماندهان سپاه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه صبح امروز در افتتاحیه مسابقات قرآنی کارکنان و خانواده‌های پاسداران نیروی زمینی سپاه که در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی نسبت به هم تأثیر زیادی دارند؛ بدین‌صورت که انقلاب اسلامی ادامه حیات جامعه قرآنی را ضمانت کرد و جامعه قرآنی هم با انس با قرآن و گسترش ارتباط با مأنوسان با قرآن و نیز جلسات قرآنی، فضای معنوی و فرهنگی کشور را تقویت کرد.

وی افزود: اگر جامعه قرآنی از انقلاب اسلامی فاصله بگیرد، دچار انحراف خواهد شد و جز قالب‌های قرآنی موضوع دیگری نصیب آن‌ها نمی‌شود؛ مانند آنچه که در برخی از کشور‌های اسلامی دیده می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: البته انقلاب اسلامی هم اگر همراهی جامعه قرآنی را از دست بدهد و از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی آن‌ها استفاده نکند، دچار خسران می‌شود و حرکت آن با کندی ادامه می‌یابد.

سردار محبی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی وارد ۴۰ سال دوم خود شده و مطابق آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم عنوان کردند، جامعه قرآنی باید از محدودنگری و فعالیت‌های محدود و کم‌اثر فاصله بگیرد و نگاه خود را جهانی کند؛ یعنی تمدن اسلامی را تمدن جهانی بداند.

وی گفت: انقلاب اسلامی باید تعارض و تقابل دین و دنیا را از بین ببرد و قادر باشد که دنیا را در استخدام دین و پیاده‌سازی احکام اسلامی قرار دهد؛ همچنین انقلاب اسلامی باید انسان‌محوری را حذف کرده و خدامحوری را جایگزین آن کند.

سردار محبی با اشاره به تشکیل قرارگاه قرآنی نور به فرماندهی فرمانده کل سپاه، عنوان کرد: قرارگاه قرآنی نور به فرماندهی فرمانده کل سپاه و دبیری معاون فرهنگی سپاه تشکیل شده که هدف از آن استفاده از ظرفیت‌های کل سپاه برای کار‌های قرآنی است؛ این قرارگاه دبیرخانه‌ای دارد که تمام مباحث قرآنی سپاه در کمیته‌های آن بررسی و تصویب می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: این قرارگاه در تمام سپاه‌های استانی با مسئولیت فرمانده سپاه استانی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار