برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «در انحنای هور»

جلسه نقد و بررسی کتاب «در انحنای هور» با حضور «سیدرضا میرکریمی» کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینما، در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ - 01September 2019

جلسه نقد و بررسی کتاب «در انحنای هور» در زنجان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، جلسه نقد و بررسی کتاب «در انحنای هور» با حضور «سیدرضا میرکریمی» کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینما و جمعی از نویسندگان در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برگزار شد.

«در انحنای هور» مجموعه خاطرات رزمنده‌های یگان دریایی لشکر 31 عاشورا به قلم لیلا دوستی‌فرد از نویسنده‌های جوان استان زنجان است که در 88 صفحه و در سال 96 توسط نشر صریر چاپ و منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

نیم‌خیز سکان را به دست گرفته بودم و با ترس قایق را هدایت می‌کردم. آب با سرعت قایق، برگشت می‌خورد و به سر و رویمان می‌پاشید. سردم شده بود. قایق اول بودم و قافلۀ قایق‌ها پشت سرم، با کوچکترین حرکت اشتباه می‌رفتم زیرگلولۀ مستقیم توپ و خمپاره. قلبم ضربان گرفت وقتی فهمیدم حمید احدی و اطلاعاتچی هم سوار قایق من هستند. کار سکان‌دار سالم رساندن نیروها بود. ولی حالا آبراهه‌ها ما را کشیده بودند به بیراهه.

رسیده بودیم به محلی که بین نیزار، سنگرهای آبی عراقی‌ها پنهان شده بود. خبری از خودشان نبود. انگار قبل‌تر از ما پا گذاشته بودند به فرار.

به سیم‌خاردارها که نزدیک شدیم بهتمان زد غواص‌ها مثل ماهی‌های بی‌جان به تور سیم‌خاردارها گیر کرده بودند. بچه‌ها خط را شکسته بودند. نزدیکی‌های صبح بود و آسمان تیره، نور را می‌شکافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها