امام جمعه بوشهر:

سودمندترین رفتن انسان به دنیای دیگر شهادت است

آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» در یادواره شهدای ترور استان بوشهر گفت: هیچ انسانی نیامده است که بماند و زیباترین، سودمندترین و ارزشمندترین رفتن انسان از دنیایی به دنیای دیگر شهادت است.
کد خبر: ۳۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ - 01September 2019

سودمندترین رفتن انسان به دنیای دیگر شهادت است

 به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر صبح امروز در یادواره شهدای ترور استان بوشهر با بیان اینکه شهدا دارای جایگاهی رفیع هستند، اظهار داشت: امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون شهدا است.

وی مجموعه شهدای ترور استان بوشهر را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: شهدای ترور استان بوشهر یک مجموعه متشکل از ۱۴ روحانی و غیر روحانی، مرد و زن، کوچک و جوان، داخل و خارج از کشور هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهدای ترور استان بوشهر جغرافیای حضورشان جهانی است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های شهدای ترور این است که تروریست‌ها آنها را نشانه می‌گیرند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به ویژگی‌های شهدای ترور اشاره کرد و افزود: دیگر شهدا در جنگ به طور عمومی به شهادت می‌رسند، اما شهدای ترور به شکل خاص شهید می‌شوند.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «کسانی که زندگی اسلامی می‌خواهند، در این راه متحمل مشکلات می‌شوند و تحمل می‌کنند، آن زمان خداوند امدادهای غیبی را به آنها می‌رساند و بزرگان عالم وجود، فرشتگان به یاری آنها می‌فرستد».

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه 40 سال از شهادت شهدای ترور می‌گذرد عنوان کرد: وقتی خداوند بر آنها ولایت داشته باشد بعد از سال‌ها مجلس باشکوهی برای آنان برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه  یکی از تجلی‌های الهی عظمت اوج آن در آخرت است خاطرنشان کرد: شهدا پیشگام و پیشران در عرصه جنت هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: انسان موجودی است که چند چیز آن حتمی است که یکی از آنها مرگ است، هیچ انسانی نیامده است که بماند، هرکس آمده بر این است که برود و زیباترین، سودمندترین و ارزشمندترین رفتن انسان از دنیایی به دنیای دیگر شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها