سردار زاهدیان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نبودِ امکانات بر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نبودِ امکانات قطعاً بر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار است، گفت: کشت جایگزین یا معیشت بدیل در افغانستان، سیاستی است که باید دنبال شود.
کد خبر: ۳۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 06September 2019

سیاست کشت جایگزین در افغانستان باید دنبال شود/ نبود امکانات قطعا بر روی مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار استسردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره همکاری نکردنِ سایر کشور‌ها با ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و احتمال انجام اقدامات مقابله‌ای اظهار داشت: نبودِ امکانات قطعاً بر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار است؛ اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را با تمام توان انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تهیه ابزار و امکانات مکمل اقدامی است که پلیس انجام می‌دهد و اگر این ابزار و امکانات در جای خودش در اختیار پلیس قرار نگیرد، ممکن است نتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص کشت جایگزین خشخاش در افغانستان خاطرنشان کرد: کشت جایگزین یا معیشت بدیل در افغانستان، سیاستی است که باید دنبال شود و این سیاست می‌بایست به نحو کامل در محیط‌هایی که کشت خشخاش صورت می‌گیرد، پیاده‌سازی شود.

سردار زاهدیان ادامه داد: متأسفانه نه دولت افغانستان و نه کشور‌هایی که امروز به بهانه تأمین امنیت در افغانستان حضور پیدا کرده‌اند، هیچ‌کدام نتوانستند اثرات مثبتی در این راستا داشته باشند. سازمان‌های بین‌المللی همچون دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (unodc) و مجموعه‌هایی مثل دولت‌های درگیر در افغانستان باید با برنامه‎ریزی، کار را به گونه‌ای دنبال کنند تا مردم افغانستان بتوانند با تغییر رویکرد هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها